ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

افزایش ۶۰۰ درصدی حمله به زیرساخت‌های ابری جهان در دوران کرونا

بر اساس گزارش شرکت امنیت سایبری مک‌آفی در دوران دنیاگیری ویروس کرونا میزان استفاده از سرویس‌های مبتنی بر فضای ابری افزایش قابل توجهی داشته و در کنار آن حملات سایبری به این سرویس‌ها نیز به ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

بر اساس گزارش شرکت امنیت سایبری مک‌آفی در دوران دنیاگیری ویروس کرونا میزان استفاده از سرویس‌های مبتنی بر فضای ابری افزایش قابل توجهی داشته و در کنار آن حملات سایبری به این سرویس‌ها نیز به شدت بیشتر شده است.

مجموعه داده‌های مک‌آفی به واسطه شرکت‌های متعددی در سراسر جهان به دست آمده که در حوزه‌هایی از جمله خدمات مالی، سلامت، آموزشی، خدمات عمومی،‌ خرده فروشی، فناوری، انرژی، خدمات رفاهی و حقوقی، املاک، حمل و نقل و خدمات شغلی فعالیت دارند.

به گزارش بیزینس وایر، مک‌آفی به این موضوع اشاره کرده که در فاصله بین ژانویه تا آوریل سال ۲۰۲۰ (حدود دی ۱۳۹۸ تا فروردین ۱۳۹۹) میزان دورکاری از منزل افزایش یافته و به دنبال آن استفاده از سرویس‌های ابری و مورد نیاز همکاری از راه دور نیز با ۶۰۰ درصد افزایش روبرو شده است. از جمله این سرویس‌هایی که با کاربران بیشتر روبرو بوده‌اند به سیسکو WebEx، زوم، مایکروسافت تیمز و اسلک اشاره شده که البته با افزایش حملات سایبری هم مواجه شده‌اند.

مک‌آفی

بیشترین رشد استفاده از فضای ابری به حوزه آموزش مربوط بوده که البته با توجه به الزام بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان به استفاده از روش‌‌های یادگیری از راه دور، ‌چندان هم دور از انتظار نیست. از سوی دیگر در همین دوره زمانی، حملات سایبری به زیرساخت‌های ابری به میزان ۶۳۰ درصد افزایش یافته و سرویس‌های همکاری از جمله مایکروسافت ۳۶۵ بیش از بقیه هدف قرار گرفته‌اند. بیشتر حملات خارجی، به منظور دستیابی به حساب‌های کاربری ابری از طریق گواهی‌نامه های سرقت شده بوده‌اند.

در دوران قرنطینه، روی آوردن شرکت‌‌ها به سوی خدمات ابری به میزان ۵۰ درصد افزایش یافته است. این شرکت‌ها عمدتا در حوزه صنایع از جمله تولید،‌ خدمات مالی و آموزش فعال بوده‌اند. در بخشی از این گزارش اشاره شده که روندهای رو به رشد فعلی، بر نیاز به ارائه مدل‌های امنیت جدید برای دورکاری از منزل در زمان حال و حتی برای آینده تاکید می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی