ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک
تکنولوژی

مخالفت کارمندان فیسبوک با موضع این شرکت در قبال پست‌های ترامپ

کارمندان فیسبوک با موضع این شرکت در مورد بررسی صحت و نیز برچسب هشدار که از این هفته بر پست‌های دونالد ترامپ در توییتر در مورد موضوع مینه‌سوتا و صندوق‌های رای اعمال شده موافق نیستند ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

کارمندان فیسبوک با موضع این شرکت در مورد بررسی صحت و نیز برچسب هشدار که از این هفته بر پست‌های دونالد ترامپ در توییتر در مورد موضوع مینه‌سوتا و صندوق‌های رای اعمال شده موافق نیستند و در پیام‌های داخلی این شرکت خواستار توضیح مقامات اجرایی فیسبوک درباره موضع این شبکه اجتماعی شده‌اند.

شکایات داخلی فیسبوک یک هفته پس از افزایش تنش‌ها بین دونالد ترامپ و شبکه‌های اجتماعی،‌ به ویژه توییتر مطرح است. در روز سه‌شنبه گذشته ترامپ در توییتی اعلام کرد که رای دادن از طریق نامه چیزی کمتر از تقلب گسترده نیست. به دنبال آن توییتر این پست  را حاوی اطلاعات به طور بالقوه گمراه کننده برچسب گذاری کرد.

پس از آن بود که ترامپ فرمان اجرایی با هدف محدود کردن شبکه‌های اجتماعی را امضا کرد که بر اساس آن به وزارت بازرگانی ایالات متحده این امکان داده می‌شود که از کمیسیون ارتباطات فدرال درخواست لغو یا محدود کردن بند ۲۳۰ از قانون Communications Decency را داشته باشد. این قانون که در سال ۱۹۹۶ تصویب شده پلتفرم‌های آنلاین را از مسئولیت در قبال محتوای ارسال شده توسط کاربران محافظت می‌کند.

ترامپ،‌ توییتر را به عدم موفقیت در حفظ جایگاهی بی طرفانه متهم کرده بود. از سوی دیگر مارک زاکربرگ اعلام کرده که مخالف برچسب گذاری توییت‌های ترامپ است. کارمندان فیسبوک اما در پیام‌های داخلی با ناامیدی اعلام کرده‌اند که چطور پیام‌های مشابه توییتر ترامپ که در فیسبوک هم ارسال می‌شوند،‌ استانداردهای این شرکت را زیر پا نگذاشته‌اند اما از سوی مقابل توییتر صحت این پیام‌ها را زیر سوال می‌برد یا آنها را گمراه کننده می‌داند. برخی دیگر در این باره گفته‌اند که چگونه و چرا فیسبوک آشکارا از خشونت حمایت می‌کند.

با وجود این اظهار نظرها از سوی کارمندان فیسبوک،‌ این شبکه اجتماعی هنوز پاسخی به این موضوع نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی