ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نابودی هزاران دوچرخه الکتریکی سالم توسط اوبر خشم کاربران را برانگیخت

اوبر پس از فروش بخش «Jump» خود به استارتاپ حمل و نقل «Lime» در اوایل ماه جاری میلادی، هزاران دوچرخه و اسکوتر برقی به ارزش میلیون‌ها دلار را به مراکز اسقاط فرستاد. اوبر اعلام کرده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

اوبر پس از فروش بخش «Jump» خود به استارتاپ حمل و نقل «Lime» در اوایل ماه جاری میلادی، هزاران دوچرخه و اسکوتر برقی به ارزش میلیون‌ها دلار را به مراکز اسقاط فرستاد.

اوبر اعلام کرده در طی توافقی که با Lime انجام داده، مدل‌های قدیمی که موردنیاز این استارتاپ نیستند را بازیافت می‌کند. این استارتاپ به علت شرایط پیچیده نگهداری و همچنین عدم دسترسی به پشتیبانی فنی، تصمیم به عدم استفاده از آن‌ها گرفته. روز چهارشنبه ویدیویی از نابودی دوچرخه‌های برقی Jump در مرکز بازیافت «کارولینای شمالی» در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد که خشم طرفداران این وسیله حمل و نقل را در پی داشت.

شرکت‌هایی مانند اوبر که در زمینه اشتراک‌گذاری دوچرخه‌ها و اسکوترهای برقی فعالیت دارند، به این موضوع اشاره می‌کنند که وسایل آن‌ها دوستدار محیط زیست هستند. با وجود چنین اظهار نظری، اقدام اخیر اوبر خلاف آن را نشان می‌دهد چرا که نابودی هزاران دوچرخه درحالی صورت می‌گیرد که بسیاری به دنبال راه‌های جایگزین برای تردد در سطح شهر هستند.

در آوریل ۲۰۱۸ اوبر استارتاپ Jump را با قیمت ۲۰۰ میلیون دلار خریداری کرد و در دسامبر همان سال وعده داد که سرمایه‌گذاری خود در زمینه دوچرخه‌ها و اسکوترهای برقی را تا سال ۲۰۲۰، دو برابر می‌کند. در اوایل ماه جاری اوبر سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیون دلاری در Lime انجام داد.

اوبر

سخنگوی اوبر خبر از این داده که با وجود بازیافت ده‌ها هزار دوچرخه، مدل‌های جدید مراحل انتقال به Lime را طی می‌کنند و اعلام کرده:

«به عنوان بخشی از قرارداد اخیر ما، Lime مالکیت ده‌ها هزار دوچرخه و اسکوتر جدید را برعهده می‌گیرد. ما بدنبال اهدای دوچرخه‌های قدیمی بودیم اما مشکلات زیاد مانند مشکلات مربوط به نگهداری و ایمنی باعث شد که تصمیم به بازیافت آن‌ها بگیریم.»

سخنگوی Lime در این زمینه اعلام کرده:

«در طی تصاحب Jump، به ده‌ها هزار دوچرخه برقی به همراه قطعات یدکی و ابزارهای تعمیر دسترسی پیدا کردیم و در حال استقرار آن‌ها هستیم. ما هیچ کدام از دوچرخه‌های برقی Jump را بازیافت نکرده‌ایم و به استفاده از آن‌ها متعهد هستیم. زمانی که معامله رسما به پایان برسد، قصد داریم با اوبر برای راه‌های پایدار جهت اهدا و استفاده دوباره از دوچرخه‌های باقی مانده همکاری کنیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza12022
    Reza12022 | ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

    فک کنم مدیریت ایران خودرویی رفته آمریکا،،????

مطالب پیشنهادی