ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی بوک اس
تکنولوژی

رونمایی سامسونگ از لپ‌تاپ گلکسی بوک اس با پردازنده لیک‌فیلد اینتل و پشتیبانی از LTE

تابستان سال گذشته سامسونگ از لپ‌تاپ گلکسی بوک اس رونمایی کرده بود. اولین سری این لپ‌تاپ به پردازنده‌های کوالکام سری اسنپدراگون 8cx مجهز شده بود اما مدل جدید از پردازنده لیک‌فیلد اینتل بهره می‌برد. گلکسی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

تابستان سال گذشته سامسونگ از لپ‌تاپ گلکسی بوک اس رونمایی کرده بود. اولین سری این لپ‌تاپ به پردازنده‌های کوالکام سری اسنپدراگون 8cx مجهز شده بود اما مدل جدید از پردازنده لیک‌فیلد اینتل بهره می‌برد.

گلکسی بوک اس سامسونگ اولین لپ‌تاپی است که از پردازنده‌های نسل لیک‌فیلد بهره می‌برد. سری لیک‌فیلد اولین پردازنده‌های هیبریدی اینتل به حساب می‌آیند که حاصل ترکیب سری اتم و کور این کمپانی روی یک چیپ هستند. در واقع اینتل با این روش،‌ راهکاری مشابه با چیپ‌های ARM را در پیش گرفته و مشابه چیپست‌‌های گوشی‌های هوشمند هسته‌های پردازنده کم مصرف را با هسته‌های با کارایی بالا ترکیب کرده تا میزان بهره‌وری افزایش یابد.

لپ‌تاپ سامسونگ رم ۸ گیگابایتی LPDDR4x دارد و در کنار آن ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی eUFS تعبیه شده است. علاوه بر این از کارت حافظه میکرو اس دی تا یک ترابایت پشتیبانی می‌کند. به گفته سامسونگ وزن دستگاه تنها ۹۵۰ گرم است که با توجه به ابعاد گلکسی بوک اس سبک به نظر می‌رسد.

گلکسی بوک اس

گلکسی بوک اس نمایشگر ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن fHD با پنل LCD‌ لمسی دارد. درگاه‌های لپ‌تاپ شامل دو پورت USB-C و یک پورت هدفون است و سامسونگ محصول خود را به حسگر اثر انگشت، اسپیکر چهار گانه با پشتیبانی از دالبی اتماس و دوربین یک مگاپیکسلی مجهز کرده است. از دیگر قابلیت‌های گلکسی بوک اس بهره‌مندی از باتری ۴۲ وات ساعتی و مجهز شدنبه وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵.۰ است.

بر اساس گزارش XDA-Developers سامسونگ هنوز جزئیات پردازنده مورد استفاده در گلکسی بوک اس را اعلام نکرده و تنها به عبارت «Intel Core processor with Intel Hybrid Technology» و نیز پشتیبانی از LTE اشاره کرده است. انتظار می‌رود گلکسی بوک اس با پردازنده اینتل،‌ از نظر شارژ دهی باتری توانایی رقابت با مدل‌های با پردازنده اسنپدارگون را داشته باشد. گلکسی بوک اس با ویندوز ۱۰ هوم یا پرو و در رنگ‌های خاکستری و طلایی به دست کاربران می‌رسد. هنوز قیمت این لپ‌تاپ و زمان عرضه آن مشخص نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Reza12022
    Reza12022 | ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

    مفته قیمتش واقعاً...

    • Milad Es
      Milad Es | ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

      آره واقعا. مخصوص از وقتی دلار ارزون شده خیلی راحت تر میشه خرید کرد ?

مطالب پیشنهادی