ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فروش خودروهای صفر به قیمت کارخانه برای جریمه محتکران بازار خودرو

با تشدید دوباره التهاب در بازار خودرو، تصمیمات جدیدی برای کنترل و کاهش قیمت خودرو گرفته شد؛ یکی از این تصمیمات، احتکار دانستن خودروهای بی‌پلاک است که در انبارها و پارکینگ‌ها نگهداری می‌شوند. گفته می‌شود پیش از ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

با تشدید دوباره التهاب در بازار خودرو، تصمیمات جدیدی برای کنترل و کاهش قیمت خودرو گرفته شد؛ یکی از این تصمیمات، احتکار دانستن خودروهای بی‌پلاک است که در انبارها و پارکینگ‌ها نگهداری می‌شوند. گفته می‌شود پیش از ابلاغ دستورات جدید، الزامی به نصب پلاک در زمان تحویل خودرو از شرکت های خودروسازی نبود و همین موضوع عاملی شد تا کسانی که قصد نگهداری و حتی دپوی خودروها را داشتند، از نصب پلاک بر روی خودروها ممانعت کنند.

«عباس تابش» در خصوص اظهارات اخیر پلیس تهران مبنی بر اینکه تمام خودروهای دپو شده ای که در این چند روز توسط پلیس تهران امنیت اقتصادی خودروهای کشف شده اند فاقد شماره‌گذاری و پلاک بوده‌اند، اظهار داشت: «پیش از ابلاغ دستورات جدید الزامی به نصب پلاک در زمان تحویل خودرو توسط شرکت های خودروسازی نبود و همین موضوع عاملی شد تا کسانی که قصد نگهداری و حتی دپوی خودروها را داشتند از نصب پلاک بر روی خودروها ممانعت کرده و با نگهداری آنها خواستار فروش خودروها در ماه‌های آینده بودند.»

وی با اعلام اینکه بر اساس تصمیمات جدید از سوم خردادماه هیچ خودرویی بدون نصب پلاک نباید از شرکت های خودروسازی خارج شود، افزود: «در بخش شماره‌گذاری نیز مقرر شده تا پلیس راهنمایی اقدامات لازم را برای ایجاد زیرساخت ها فراهم نماید به نحوی که در استان‌های مختلف زیرساخت های لازم در محل شماره‌گذاری خودروها فراهم خواهد شد. البته برای رفع تمام مشکلات در شماره‌گذاری خودروها ما تا دوازدهم خرداد ماه به پلیس راهور مهلت داده‌ایم.»

نصب پلاک

رئیس سازمان حمایت با تاکید بر اینکه قرار شده خودروهای احتکار شده نخست از طریق مالکین با قیمت درب کارخانه به فروش برسند، گفت: «اگر مالکان از این اقدام خودداری کردند، براساس قانون خودروها با قیمت کارخانه به فروش خواهند رسید و در صورت تکرار فعل احتکار از سوی سوداگران، خودروها به سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی تحویل و پرونده خاطیان روانه قوه قضائیه می شود. همچنین در تازه‌ترین هماهنگی صورت گرفته با مسئولان سازمان ثبت اسناد انتقال وکالتی خودروهای صفر کیلومتر در سراسر کشور ممنوع شد.»

همچنین ممکن است در برخی از استان‌ها بحث شماره‌گذاری تعداد محدودی از خودروها به لحاظ محیط زیست با مشکلاتی همراه باشد، تابش در این رابطه تصریح کرد: «تعداد این خودروها بسیار کم است اما درصدد هستیم با اجرای زیرساخت های مناسب مشکل این دست از خودروها را نیز برطرف نماییم. در نهایت، خریداران خودرو در زمان خرید خودروهای صفر باید بدانند اگر 3 ماه از تحویل خودرو گذشته و مورد استفاده قرار نگرفته باشد شامل خدمات پس از فروش نیست.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

    خب ایناهارو کجا میفروشن به قیمت کارخانه؟ چی میشد این احتکار شده هارو میاوردن داخل این قرعه کشی حداقل تعداد بیشتر می‌شد

مطالب پیشنهادی