ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حافظه SSD با پورت‌ اترنت؛ سامسونگ بدنبال نابودی پردازنده‌های سرور است

سامسونگ در اجلاس جهانی «OCP» اطلاعات بیشتری درباره نوع جدید حافظه SSD در حال توسعه خود منتشر کرد. این نوع حافظه با پورت اترنت مناسب دیتاسنترها خواهد بود. زمانی که پای حافظه‌های فلش به میان ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

سامسونگ در اجلاس جهانی «OCP» اطلاعات بیشتری درباره نوع جدید حافظه SSD در حال توسعه خود منتشر کرد. این نوع حافظه با پورت اترنت مناسب دیتاسنترها خواهد بود.

زمانی که پای حافظه‌های فلش به میان می‌آید، اغلب دیتاسنترها در جهان به JBOF یا تعداد بالایی حافظه مجهز شده‌اند که از حافظه SSD با رابط NVMe متصل به سوئیچ‌های PCIe، پردازنده‌ها و کارت‌های رابط شبکه (NIC) استفاده می‌کنند. در این سیستم‌ها دو مشکل مهم وجود دارد که یکی از آن‌ها مربوط به عدم مقیاس‌پذیری کنترلر حافظه می‌شود و دیگری پهنای باند محدود است.

سامسونگ قصد دارد با EBOF یا دسته حافظه SSD با پورت اترنت چنین مشکلاتی را رفع کند. در حقیقت این شرکت کره‌ای می‌خواهد به حافظه‌های SSD خود پورت اترنت اضافه کند. این پورت‌ها با آنچه در کامپیوترهای معمولی دیده‌ایم، متفاوت هستند و هرکدام از آن‌ها می‌توانند از سرعت ۲۵ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی کنند. این قابلیت تنها برای حافظه‌های SSD استاندارد و نه از نوع M2 در دسترس خواهد بود.

سامسونگ

سامسونگ ادعا کرده که حافظه E-SSD به عملکرد PCIe Gen4x4 دست پیدا می‌کند. یکی از نکات جالب توجه در این نوع حافظه، عملکرد تقریبا خطی آن است. بر اساس گفته سامسونگ، ۲۴ درایو NVMe می‌تواند ۷.۵ برابر عملکرد سریع‌تری نسبت به یک درایو NVMe داشته باشد. اگر از ۲۴ حافظه SSD با رابط NVMe استفاده شود، سرعت آن ۲۳ برابر افزایش پیدا می‌کند.

حذف پردازنده، تجهیزات شبکه و سایر مشکلات موجود در دیتاسنترها به معنای کاهش میزان تاخیر، پهنای باند بیشتر، هزینه‌های کمتر، عملکرد بهتر و صرفه‌جویی بالا در هزینه نگهداری است. اگر صاحب دیتاسنتر باشید، این نوع حافظه SSD برای شما مزیت‌های زیادی خواهد داشت، اما به عنوان یک کاربر معمولی نمی‌توانید از آن‌ استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی