ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توضیح وزیر کشور درباره قطع اینترنت در آبان ماه: امنیت عمومی مهم بود

سوم آذر پارسال بود که مجلس بعد از اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه نقشی در قطعی اینترنت در آبان ماه گذشته ندارد، طرح استیضاح وزیر کشور را به دلایل مختلف از جمله قطع اینترنت ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

سوم آذر پارسال بود که مجلس بعد از اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه نقشی در قطعی اینترنت در آبان ماه گذشته ندارد، طرح استیضاح وزیر کشور را به دلایل مختلف از جمله قطع اینترنت مطرح کردند. بعد از گذشت شش ماه از این مساله، وزیر کشور در مصاحبه تلویزیونی خود رسما تایید کرد که قطع اینترنت به دستور او انجام شده و این مساله را برای امنیت عمومی کشور یک مساله مهم دانست.

وزیر کشور با اشاره به این مساله که «آمریکا دشمن ایران است و دخالت‌های متعددی از روزهای اول انقلاب در ایران داشته» آبان ۹۸ را یکی از جدیدترین دخالت‌های آمریکا در امور ایران دانست. «رحمانی فضلی» با بیان اینکه آنها طرح سوری‌سازی ایران داشتند، گفت:

«در آبان ۹۸ تمام رسانه‌های آمریکا و مخالف ایران از جمله سلطنت‌طلبان، منافقین و داعش آموزش مسلحانه می‌دادند. می‌گویند رحمانی اینترنت را در اعتراض‌ها قطع کرد. وقتی از طریق اینترنت آموزش نظامی می‌دهند، باید اینترنت قطع شود. آنها می‌خواستند در ایران جنگ داخلی راه بیندازند. از چند ماه قبل آبان، آموزش نظامی را آغاز کرده بودند و حتی ورود سلاح قاچاق در مرزها بیشتر شده بود ولی ما این اقدامات را رصد کرده بودیم. گران شدن بنزین بهانه برای ایجاد آشوب در ایران شد. اگر بنزین دلیل ناآرامی‌ها بود، سطح نا آرامی‌ها خیلی گسترده‌تر می‌شد.»

آبان ماه گذشته بود که بعد از ناآرامی‌هایی در خیابان‌ها که سرچشمه آنها گرانی بنزین بود، اینترنت جهانی از کشور رخت بست و ۱۶۰ ساعت کامل در بسیاری از مناطق ایران قطع بود. ابر آروان در گزارشی که در این باره منتشر ساخته بود این واقعه را یک «کابوس اینترنتی» برای ایران خوانده بود. ترکش‌های قطعی اینترنت در مسائل مهمی چون سرعت رشد و سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌‌ها هنوز هم دیده می‌شود و در همان زمان نیز طی جلسات متعددی درباره ضرر و زیان‌هایی که این قطعی در پی آورد، صحبت‌های گوناگونی شد. به عنوان مثال در جلسه بررسی پیامدهای قطع اینترنت بر کسب‌و‌کارها با حضور مسئولان وزارت ارتباطات و سازمان نصر اعلام شد که صنعت IT ایران در آن ایام روزانه ۲۵۰۰ میلیارد تومان ضرر کرد.

اعضای کمیسیون «اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال» در اتاق تهران نیز اعلام کرده بودند که در ایام قطعی اینترنت سراسری، روزانه ۵۰ الی ۶۰ میلیون دلار به اقتصاد کشور آسیب وارد شد.

گفتنیست رییس دانشگاه تهران نیز در مصاحبه‌ای گفته بود قطعی اینترنت اختلال در تبادلات دانشگاهی و مشکل برای متقاضیان تحصیل در خارج را به وجود آورده و کاربران در شبکه‌های اجتماعی نیز از مشکلات عدیده‌ای که در دوران قطعی اینترنت با آنها درگیر شدند، صحبت کرده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • imaliw
    imaliw | ۱۴ خرداد ۱۳۹۹

    گوش ماهم درازه!
    برین واسه همون بازیگر فیلم پو.. شمع روشن کنید قاتل ها

  • مهدی
    مهدی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

    فقط عصبیم که این همه جوون این مملکت کشته شدن و هیچ اتفاقی نیفتاد، آمریکا دو هفته است به خاک و خونه کشیده شده برای یک نفر

  • رها
    رها | ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

    قطع کردن اینترنت کلی شغله اینترنتی رو خراب کرد چطوری به فکر امنیتید؟مردم از کار و زندگی افتادن بعد میگید به فکر امنیتیم،طرف یا اون کسی که آشوبگره از توی اینستاگرام نمیخواد بپره بیاد توی خونه و ما رو بکشه که

  • mohammad mahdi dehqani
    mohammad mahdi dehqani | ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

    تو که میگی میدونستیم که دشمن داره برا آبان برنامه ریزی می‌کنه، خوب بنزین رو گرون نمی‌کردی تا تمام نقشه های دشمن نقش بر آب بشه!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی