ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رباتی که در مبارزه با کرونا به کمک کادر درمان آمده است

ربات هوشمندی که توانایی صحبت به بیش از ۵۳ زبان، تشخیص تب و شناسایی افراد بدون ماسک را دارد، برای مبارزه با کرونا در بلژیک به کار گرفته شده است. این ماشین همچنین توانایی یادگیری و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

ربات هوشمندی که توانایی صحبت به بیش از ۵۳ زبان، تشخیص تب و شناسایی افراد بدون ماسک را دارد، برای مبارزه با کرونا در بلژیک به کار گرفته شده است. این ماشین همچنین توانایی یادگیری و بهبود قابلیت ها به مرور زمان را دارد.

این ربات در بیمارستان «Antwerp» بلژیک مشغول به کار شده و به سوالات بازدیدکنندگان به صورت آنلاین یا تعاملی پاسخ می دهد. ربات مذکور همچنین کدهای QR را اسکن کرده و مواردی مثل درجه حرارت غیرعادی بدن یا عدم استفاده از ماسک توسط افراد را نیز شناسایی می کند.

«Fabrice Goffin»، مدیر ارشد کمپانی توسعه دهنده این ربات به نام «Zorabots» تاکید می کند که از سال ۲۰۱۳ از مدل های مشابه در بیمارستان ها، هتل ها و مراکز مراقبتی استفاده می شد اما با گسترش کرونا نقش جدیدی به این ربات ها محول شده است:

مزیت اصلی ربات امکان حرکت به سوی مراجعان و همچنین صحبت با آنها به زبان خودشان است.

«Michael Vanmechelen»، از مدیران بیمارستان به توانایی این دستگاه برای شناسایی افراد مشکوک به کرونا و هدایت آنها به محیطی جداگانه بدون لمس بدن فرد اشاره می کند. بیمارستان Antwerp روزانه پذیرای ۲ هزار بیمار است و از هفته آینده با کاهش محدودیت های ناشی از قرنطینه فعالیت کامل خود را دوباره از سر خواهد گرفت. در این شرایط ممکن است تعداد مراجعان مشکوک به کرونا افزایش یابد و از اینرو شناسایی سریع آنها توسط ربات در پیشگیری از انتقال آن به پرسنل و دیگر بیماران اهمیت زیادی دارد.

«Jan Bussels» مدیر موسسه توسعه نرم افزاری ربات تاکید می کند که این دستگاه برای انجام وظایف تکراری طراحی شده و به کارکنان اجازه می دهد روی وظایف مهمتر و اصلی تمرکز کنند. این ماشین همچنین توانایی یادگیری و بهبود قابلیت ها به مرور زمان را دارد. این ربات ۳۰ هزار یورویی در آمریکا، فرانسه، هلند و رواندا نیز به کار گرفته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی