ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رنو برای مقابله با بحران اقتصادی 15 هزار نفر را اخراج می‌کند

گروه رنو نیسان میتسوبیشی این روزها با چالش‌های بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند. همین چند روز پیش بود که شرکت نیسان به عنوان یکی از اعضای اصلی گروه اعلام کرد استراتژی چهار ساله‌ای را ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

گروه رنو نیسان میتسوبیشی این روزها با چالش‌های بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند. همین چند روز پیش بود که شرکت نیسان به عنوان یکی از اعضای اصلی گروه اعلام کرد استراتژی چهار ساله‌ای را به منظور کاهش هزینه‌ها و بهبود شرایط خود اجرا خواهد نمود. حال خبر می‌رسد شرکت رنو نیز به پیروی از شریک ژاپنی‌اش، اقداماتی را در راستای بازنگری در ساختارهای خود انجام خواهد داد تا از بحران‌های موجود نجات پیدا کند.

رنو برای اینکه بتواند در عرض سه سال آینده بیش از 2 میلیارد یورو (2.2 میلیارد دلار) صرفه‌جویی کند، تصمیم گرفته 4600 نفر از کارکنان خود را به تدریج در فرانسه تعدیل کند. علاوه‌بر این بیش از 10 هزار نفر از پرسنل رنو در سایر کشورها، اخراج خواهند شد.

رنو

سیاست‌های انقباضی خودروساز فرانسوی شامل کاهش سقف تولید سالانه نیز می‌شود. بر این اساس، رنو قصد دارد میزان تولید سالانه محصولات خود را به رقم 3.3 میلیون دستگاه تا سال 2024 کاهش دهد. بد نیست بدانید طبق آمار در سال 2019 این کمپانی حدود 4 میلیون خودرو روانه بازار کرده بود.

آلپاین (آلپین) A110 یکی از مدل‌هایی است که سرنوشت آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این خودروی اسپرت موتور وسط که در بازارهای جهانی با پورشه کیمن رقابت می‌کند، در کارخانه Dieppe تولید می‌شود؛ آنطور که رنو اعلام کرده پس از پایان تولید A110 این کارخانه تغییر کاربری داده و ماموریتی متفاوت به آن محول خواهد شد.

افزایش سطح همکاری با نیسان و میتسوبیشی در زمینه طراحی و توسعه و در نتیجه هم‌سوسازی محصولات دیگر اقدامی است که خودروساز فرانسوی در سال‌های آتی در پیش خواهد گرفت. همچنین برنامه‌ریزی‌های قبلی برای افزایش ظرفیت تولید در کارخانه مراکش و مجموعه متعلق به داچیا در رومانی تعلیق خواهد شد.

کاهش سطح حضور رنو در کشور روسیه و بازنگری در میزان تولید جهانی گیربکس سایر راهکارهایی هستند که مدیران این شرکت آنها را بررسی خواهند کرد. فرانسوی‌ها سازماندهی مجدد کارخانه فلینز را هم در دستور کار قرار داده‌اند؛ دو مدل رنو زوئی و نیسان میکرا در این کارخانه مونتاژ می‌شوند.

درست است که همه این اقدامات در راستای کاهش هزینه‌ها انجام خواهد شد، اما به گفته کمپانی اجرای آنها خود نیازمند صرف بودجه‌ای در حدود 1.2 میلیارد یورو است.

ناگفته نماند چندی پیش زمزمه‌هایی مبنی بر حذف چند مدل از جمله سدان سایز متوسط تلیسمان از خطوط تولید رنو به گوش رسیده بود. در گزارش فعلی رنو به این موضوع اشاره‌ای نشده و احتمالا این اتومبیل خوش‌استیل کماکان در نسل کنونی به حیات خود ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی