ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمازون
تکنولوژی

انتشار گسترده تصاویر نژادپرستانه در فروشگاه آمازون خشم کاربران را برانگیخت

افرادی ناشناس با دور زدن الگوریتم جستجوی آمازون تصاویری نژادپرستانه را در این سایت منتشر کرده‌اند که موج انتقاد کاربران را در پی داشته است. اغلب این عکس‌های نژادپرستانه جایگزین تصاویر هدفون شده‌اند. اگر چند ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

افرادی ناشناس با دور زدن الگوریتم جستجوی آمازون تصاویری نژادپرستانه را در این سایت منتشر کرده‌اند که موج انتقاد کاربران را در پی داشته است. اغلب این عکس‌های نژادپرستانه جایگزین تصاویر هدفون شده‌اند.

اگر چند روز پیش به فروشگاه اینترنتی آمازون در انگلستان سر می‌زدید و در آن ایرپاد را جستجو می‌کردید، با تصاویر نژادپرستانه بجای عکس هدفون بی‌سیم اپل روبه‌رو می‌شدید. دلیل این مساله به روشنی مشخص نشده اما ظاهرا مهاجمان سایبری با دور زدن الگوریتم جستجو، اقدام به انتشار تصاویر حاوی توهین‌های نژادی کرده‌اند. این تصاویر توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده‌اند. آمازون اعلام کرده که این تصاویر را حذف کرده و اقدام قانونی علیه مهاجمان انجام داده است.

آمازون

در حالی این تصاویر سر از آمازون درآورده‌اند که تظاهرات گسترده‌ای در ایالات متحده آمریکا در جریان است. در پی کشته شدن یک فرد سیاه‌پوست، «جورج فلوید» توسط پلیس «مینیاپولیس» بسیاری از مردم در شهرهای مختلف آمریکا دست به تظاهرات زده‌اند.

علاوه بر این تظاهرات، گروه هکری معروف «انانیموس» نیز وب‌سایت و سیستم رادیویی پلیس مینیاپولیس را هک کرده است. این هکرها چند روز پیش با انتشار ویدیویی خبر از حمایت از معترضان دادند و برای مدتی وب‌سایت پلیس را از دسترس خارج کردند. در شبکه‌های اجتماعی نیز ویدیویی منتشر شده که در آن سیستم رادیویی پلیس به جای مکالمات عادی، در حال پخش موسیقی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی