ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جریمه های سنگین در انتظار متقلبان قرعه کشی خودرو؛ عاقبت ثبت اطلاعات غلط

ماجرای قرعه کشی خودرو در حال تبدیل شدن به برگی تازه در تراژدی‌نامه صنعت خودرو کشورمان است و می‌تواند از زوایای مختلف تاریخ ساز تلقی شود. پس از حذف شدن شروط پرداخت 50 درصدی در ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

ماجرای قرعه کشی خودرو در حال تبدیل شدن به برگی تازه در تراژدی‌نامه صنعت خودرو کشورمان است و می‌تواند از زوایای مختلف تاریخ ساز تلقی شود. پس از حذف شدن شروط پرداخت 50 درصدی در پیش ثبت نام قرعه‌کشی خرید خودرو، شرایطی به وجود آمد که صنعت خودروسازی کشور عملا تبدیل به بزرگترین مسابقه بخت آزمایی با جوایزی 25 هزارتایی شد و حالا شاهد نام‌نویسی بیش از 5.5 میلیون نفر در این قرعه کشی بزرگ ملی هستیم.

این درحالیست که در شرایط اقتصادی غیر تحریمی و در اوج دوران شکوفایی صنعت خودرو ظرفیت بازار خودرو کشورمان در حدود 1.5 میلیون دستگاه بوده‌است و به عبارت ساده‌تر، جذابیت قرعه کشی ایران خودرو و سایپا آنچنان است که در حدود 4 میلیون تقاضای مازاد را در بازار خودرو فعال کرده‌است.

البته این همه ماجرا نیست و به نظر می رسد برخی از دلالان همیشه در صحنه نیز با بی توجهی عمدی نسبت به شرایط مطرح شده، نسبت به نام نویسی در این رویداد ملی اقدام کرده اند و با این خیال که می توانند شانس خود را به رایگان بیازمایند، اطلاعاتی غلط را در سامانه امتا (مربوط به پیش ثبت نام خودروهای فروش فوری) درج کرده‌اند.

قرعه کشی خودرو پژو 405

برای مثال، یکی از شروط دلال افکن مربوطه، عدم ثبت نام خودرو ظرف سه سال گذشته‌ و عدم داشتن پلاک فعال است که البته به مذاق بسیاری از دلالانی که اساسا عادت به ثبت نام خودرو دارند، خوش نیامده است و علیرغم آگاهی از این شرط، مجددا شانس خود را در ثبت نام این قرعه کشی آزموده اند. ماحصل کار هم اینکه، احتمالا پس از پایش اطلاعات ظرف روزهای آینده، مشخص خواهد شد که شماری از این 5.5 میلیون نفر ثبت نام کننده، واجد شرایط مربوطه نیستند و از بخت آزمایی نهایی حذف خواهند شد اما نکته مهم این است که برخلاف تصور اولیه ایشان، این درج عمدی اطلاعات غلط، بی عقوبت نخواهد‌ماند.

اینطور که «صادق نیارکی» معاون امور صنایع وزارت صمت در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار گفته است: «کسانی که برای ثبت نام خودرو اطلاعات غلط وارد کرده‌اند، یعنی پلاک فعال داشته‌اند و این موضوع را اظهار نکرده‌اند یا دیگر اظهاری کرده باشند و گواهی‌نامه معتبر نداشته باشند، شناسایی می‌شوند و تا ۳ سال از ثبت نام خودرو محروم خواهند‌شد.»

همچنین افرادی که با گذر از این خان رستم، به مرحله بخت آزمایی نهایی وارد شده و موفق به پیروزی در قرعه کشی تاریخی می شوند نیز باید ظرف مدت 48 ساعت نسبت به پرداخت وجه خودرو اقدام نمایند و. در غیر این‌صورت، با دوسال محرومیت از ثبت نام برای ستارگان صنعت خودروسازی جهان مواجه می‌شوند.

شرط آزاد سازی سند خودروهای قرعه کشی شده ایران خودرو و سایپا

براساس شروط اساسنامه قرعه کشی خودرو، قرار است سند خودروها تا یکسال در رهن شرکت باقی بماند و در همین راستا بخشی از قیمت خودرو تا زمان آزادسازی سند توسط مشتریان پرداخت نخواهدشد. در راستای جلوگیری از فروش به شیوه وکالتی نیز ظاهرا تمهیداتی اندیشیده شده و قرار است خودروسازان از ارائه برگه سبز به مشتریان نیز خودداری نمایند. با این حساب ظاهرا تمامی راه ها برای فروش و واگذاری قانونی خودرو بسته‌است، اما پس از یکسال، مشتری خوش شانس این قصه پرغصه می تواند با مراجعه به خودروسازان برتر خاورمیانه، نسبت به پرداخت مابقی وجه (1 میلیون تومان برای محصولات ایران خودرو) و آزادسازی سند اسب زرین بال خود اقدام‌نماید.

گفتنی است که براساس ابلاغیه های خودروسازان، افراد متخلف می‌توانند تا پیش از انجام قرعه کشی (شنبه هفته آینده)، نسبت به انصراف از این بخت آزمایی بزرگ ملی اقدام نمایند تا مشمول جریمه‌های فوق نشوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mr. Saxobeat
    Mr. Saxobeat | ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

    من روز جمعه توی‌کافی نت یکی از دوستانم بودم برای یسری از کارها اونقدر برای ثبت نام سر و دست میشکوندن که دوستم ساعت میداد که بیان برای ثبت نام.
    خلاصه نزدیک دو ساعتی توی مغازه بودم بالغ بر ده دوازده تا ثبت نام داشت.یکی بود طرف دلال بود من میشناختمش تخصصش هم ماشین گروه پژو بود.من نمی دونم این بشر چه جوری این ادم هارو پیدا میکنه چندین نفر رو اورده بود برای ثبت نام همیشه هم کارش همینه.کار و اینا نداره فقط دلالی ماشین پژو خصوصا پارس .فقط همین دوستم گفت یه نفر دیگه شش نفر از اعضا و خانوادشو اورده برای ثبت نام برای خودش
    توی این همه ثبت نام همه از دم پارس ثبت نام کردن فقط یه نفر بود اون ۴۰۵ ثبت نام کرد.
    خلاصه اونی که بخواد دلالی کنه داداش میتونه.راهشو بلده .یه مسیله ای هست.مردم ما یکمی خود پندارن طرف ماشین داره ها میخواد یجوری ثبت نام کنه چرا؟فقط خودشو نیازمند میدونه.بعد ماشاالله همه هم از دم اونی رو اسم مینویسن که میدونن بیشترین سود رو داره .خیلی جالبه طمع این مردم.البته الان که کاشف به عمل اومده نصف ثبت نامی ها این بوده اکثرا پشیمونن.فقط یکی از این دلال ها خیلی عاقل بود چندین بار رانا ثبت نام کرده بود این خیلی اینده نگرانه کار کرده بود.
    توی این دو ساعت خدا شاهده چیزهایی دیدم که توی عمرم از این جامعه ندیده بودم.

مطالب پیشنهادی