ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سری ویوو X50 معرفی شد؛ موبایل‌های مجهز به گیمبال و سنسور ایزوسل GN1

ویوو طی کنفرانسی در چین از سری X50 به عنوان باریکترین گوشی‌های 5G و نخستین سری بهره مند از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ایزوسل GN1 رونمایی کرد. ویوو X50 و X50 پرو هر دو از نمایشگر ۶.۵۶ اینچی با رزولوشن ۲۳۷۰ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۶

ویوو طی کنفرانسی در چین از سری X50 به عنوان باریکترین گوشی‌های 5G و نخستین سری بهره مند از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ایزوسل GN1 رونمایی کرد.

ویوو X50 و X50 پرو هر دو از نمایشگر ۶.۵۶ اینچی با رزولوشن ۲۳۷۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ رفرش ۹۰ هرتزی بهره می برند که سنسور اثر انگشت زیر آن قرار گرفته است. X50 با ۱۷۳ گرم وزن و ۷.۴۹ میلی متر ضخامت باریکترین گوشی 5G دنیا محسوب می شود. گفتنی است اغلب موبایل های سازگار با نسل پنجم شبکه حدود ۲۰۰ گرم وزن دارند. تفاوت اصلی این دو مدل به لبه های منحنی X50 پرو برمی گردد.

از نظر سخت افزاری ویوو X50 و X50 پرو به چیپست اسنپدراگون 765G و ۸ گیگابایت رم مجهز شده اند. نسخه معمولی از  حافظه UFS 2.0 برخوردار است اما مدل پرو به نسل سریعتر UFS 2.1 مجهز شده است. از نظر شارژدهی هم X50 و X50 پرو به ترتیب میزبان باتری های ۴۲۰۰ و ۴۳۱۵ میلی آمپر ساعتی سازگار با شارژ سریع ۳۳ واتی هستند.

دوربین اصلی هر دو مدل چهارگانه است که در X50 شامل سنسور ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX598، ماکروی ۵ مگاپیکسلی، عمق سنج ۱۳ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیکسلی فوق عریض می شود. این ماژول از قابلیت های چشمگیری نظیر لرزشگیر اپتیکال چهار محوره، زوم دیجیتال ۴ برابری و هوش مصنوعی بهره می برد.

یکی از ویژگی های شاخص X50 پرو مجهز شدن دوربین آن به سیستم گیمبال برای حذف لرزش های ناخواسته است. این قابلیت که از روی گیمبال حرفه ای الگوبرداری شده ماژول دوربین را در خلاف جهت لرزش دست حرکت داده و با افزایش زاویه چرخش و ناحیه لرزش، فیلمبرداری را بسیار با ثبات تر می کند. هر دو نسخه از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی برخوردار هستند.

 پرچمدار این سری ویو X50 پرو پلاس است و روی پنل پشتی آن لایه ای ۰.۵ میلی متری از چرم کار شده که حس مطلوبی را حین در دست گرفتن به کاربر القا می کند.

این گوشی به نمایشگر ۶.۵۶ اینچی AMOLED با رزولوشن ۲۳۷۶ در ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی مجهز شده است. مثل دو مدل قبلی اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر کار شده است. وظیفه پردازش داده ها نیز بر عهده چیپست اسنپدراگون ۸۶۵، ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد.

 ویو X50 پرو پلاس نخستین موبایلی است که به سنسور 1/1.3 اینچی ۵۰ مگاپیکسلی ایزوسل GN1 مجهز می شود که برای تصویربرداری از مناظر پیچیده و محیط های کم نور عملکردی بهینه سازی شده است.

ویو X50 از امروز به بازار عرضه شده اما نسخه پرچمدار دو ماه دیگر در دسترس خریداران قرار می گیرد. این سه گوشی با نرخ های زیر به بازار عرضه می شوند:

  • ویو X50 با ۸/۱۲۸ گیگابایت حافظه: ۴۹۰ دلار
  • ویو X50 با ۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه: ۵۴۷ دلار
  • ویو X50 پرو با ۸/۱۲۸ گیگابایت حافظه:  ۶۰۳ دلار
  • ویو X50 پرو با ۸/۲۵۶گیگابایت حافظه: ۶۵۰ دلار
  • ویوو X50 پرو پلاس با ۸/۱۲۸ گیگابایت حافظه: ۷۰۱ دلار
  • ویوو X50 پرو پلاس با ۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه: ۷۷۱ دلار
  • ویوو X50 پرو پلاس با ۱۲/۲۵۶ گیگابایت حافظه: ۸۴۱ دلار
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمدحسن خداترس
    محمدحسن خداترس | ۱۴ خرداد ۱۳۹۹

    خوبه

مطالب پیشنهادی