ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

متخصصان پزشکی: ویروس کرونا در حال ضعیف شدن است

یکی از پزشکان ارشد اهل ایتالیا می‌گوید قدرت ویروس کرونا کاسته شده و این ویروس همانند گذشته مرگبار نیست. به گفته او ذرات این ویروس در نمونه‌های جدیدی که از بزاق و بینی بیماران مبتلا ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

یکی از پزشکان ارشد اهل ایتالیا می‌گوید قدرت ویروس کرونا کاسته شده و این ویروس همانند گذشته مرگبار نیست. به گفته او ذرات این ویروس در نمونه‌های جدیدی که از بزاق و بینی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ گرفته شده در مقایسه با نمونه های ماه های قبل کاهش داشته است.

«آلبرتو زانگریلو» (Alberto Zangrillo)، رئیس بیمارستان سن رافائل شهر میلان می‌گوید: «در حقیقت ویروس کرونا دیگر در ایتالیا وجود ندارد. میزان ذرات ویروس در نمونه‌هایی که در ۱۰ روز گذشته از بزاق و بینی گرفته شده‌اند، بسیار کمتر از نمونه‌های گرفته شده در یک یا دو ماه قبل هستند.»

از ماه گذشته میلادی آمار مرگ و میر و مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا به شکل پیوسته کاهش داشته و دولت این کشور کمی از قوانین سفت و سخت قرنطینه را تلطیف کرده است.

پزشک ایتالیایی از کاهش قدرت ویروس کرونا می گوید

زانگریلو می‌گوید برخی متخصصان در مورد آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا در ایتالیا زیاده روی کرده‌اند و دولت این کشور باید واقعیت جدید را در نظر بگیرد. به گفته او ایتالیا باید به شرایط عادی بازگردد و کسانی که در بین مردم هراس افکنی کرده‌اند باید مسئولیت این کار را بپذیرند.

دولت ایتالیا احتیاط را در پیش گرفته و می‌گوید هنوز زود است تا از پیروزی بر ویروس کرونا صحبت کرد. «ساندرا زامپا» (Sandra Zampa)، یکی از معاونان وزارت بهداشت ایتالیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:

«منتظر شواهد علمی مبنی بر ناپدید شدن ویروس هستیم و از کسانی که در این رابطه اطمینان دارند دعوت می‌کنیم تا مردم ایتالیا را گیج نکنند. ما به جای این کار باید به مردم ایتالیا هشدار دهیم تا بیشترین احتیاط را در پیش بگیرند، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، از حضور در تجمع‌ها بپرهیزند، به طور مرتب دست‌های خود را بشویند و ماسک بزنند.»

«متیو باستی» (Matteo Bassetti)، رییس بیماری‌های عفونی بیمارستان سن مارتینو شهر جنوآ نیز با اشاره به اینکه ویروس کرونا تضعیف شده، گفت: «قدرتی که این ویروس دو ماه قبل داشت با اکنون یکسان نیست. واضح است که حالا کووید ۱۹ با گذشته فرق کرده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

    اما تلویزیون ما میگه همه جای دنیا در حال گسترش اما تو ایران در حال کم شدن ?

  • Mr. Saxobeat
    Mr. Saxobeat | ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

    من دیگه اصلا پیغام های مختص به کرونا رو‌نمی خونم دیگه
    هر روز یه چی میگن همین صبحی یه مسیول ایرانی گفت ضعیف نشده الان میکن ضعیف شده
    مردم بس که دستمو با ضد عفونی شستم حالا میگن خطر انتقال از سطوح خیلی کمه
    یروز میگن ماسک بزنید یروز میگن ماسک فایده نداره .
    یروز میگن ماله ازمایشگاه بوده یروز میگن جهش یافته از فلان حیون هست .

  • javad_xbox
    javad_xbox | ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

    سیستم دفاعی انسان مثل انتی ویروس ها به صورت صبیعی اپگرید میشه. الان یه ویروس قدیمی روی کامپیوترها با انتی ویروس ها اپدیت جدید قابل شناسایی است

مطالب پیشنهادی