ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چین از برنامه‌های خود برای ساخت ایستگاه فضایی پرده برداشت

چین در حال آمادگی برای انجام ۱۱ ماموریت در ۲ سال برای ساخت یک ایستگاه فضایی است. علاوه بر این، سازمان فضایی چین در آینده نزدیک فضانوردانی را برای انجام این پروژه انتخاب خواهد کرد. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

چین در حال آمادگی برای انجام ۱۱ ماموریت در ۲ سال برای ساخت یک ایستگاه فضایی است. علاوه بر این، سازمان فضایی چین در آینده نزدیک فضانوردانی را برای انجام این پروژه انتخاب خواهد کرد.

به گفته «ژو جیانپینگ»، مدیر طراحی برنامه پرواز فضایی چین اولین ماژول برای ایستگاه فضایی چین سال آینده به فضا پرتاب می‌شود. ماژول هسته «Tianhe» با استفاده از راکت «Long March 5G» اوایل سال آینده میلادی از سکوی پرتاب «ونچنگ» به فضا فرستاده می‌شود.

پس از آن فضاپیمای «شنژو» از «جیوچوان» پرواز خواهد کرد و همچنین ماموریت ارسال محموله توسط فضاپیمای «تیانژو» انجام می‌شود. پس از آن، دو ماژول آزمایشی برای اتصال به Tianhe به فضا فرستاده می‌شوند. ۱۱ ماموریت باعث اتمام ساخت ایستگاه فضایی چین تا سال ۲۰۲۳ می‌شود. این ماموریت‌ها را ارسال هسته، دو ماژول آزمایشی، ۴ سفر فضاپیمای سرنشین‌دار و ۴ پرتاب محموله تشکیل می‌دهند.

اوایل ماه گذشته میلادی چین با موفقیت راکت Long March 5B را مورد آزمایش قرار داد، اما در ماموریت‌های آینده تنها از این راکت استفاده نخواهد شد. ماموریت‌های چین علاوه بر این موشک، از راکت‌های «Long March 2F» و «Long March 7» نیز استفاده خواهد کرد.

این کشور در ژوئیه سال جاری میلادی ماموریت مریخ «Tianwen-1» را آغاز خواهد کرد و نمونه برداشته شده از ماه توسط «Chang’e-5» نیز در فصل چهارم سال به زمین می‌رسد.

ایستگاه فضایی

سه ماژول ارسالی که وزنی برابر با ۶۶ تن متریک دارند، میزبان ۳ فضانورد برای ۶ ماه خواهند بود. آزمایش‌هایی که چین برای این ایستگاه برنامه‌ریزی کرده در حوزه‌های اخترشناسی، داروهای فضایی، علم زندگی در فضا، بیوتکنولوژی، فیزیک سیال ریزگرانشی، احتراق ریزگرانش و فناوری‌های فضایی می‌شود.

این ایستگاه فضایی حداقل برای مدت زمان ۱۰ سال در ارتفاع ۳۴۰ تا ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار خواهد داشت. انحراف مداری نزدیک به ۴۳ درجه خواهد بود تا امکان ورود فضانوردان از ایستگاه پرتاب جیوچوان وجود داشته باشد. تعداد ماژول‌های این ایستگاه احتمالا به ۶ مورد افزایش پیدا می‌کند.

چین قصد دارد سومین گروه فضانوردان خود را در ماه ژوئیه انتخاب کند. حداکثر ۱۸ فضانورد شامل مردان و زنان انتخاب خواهند شد. چین دو گروه قبلی فضانوردان خود را در دهه ۹۰ میلادی و سال ۲۰۱۰ انتخاب کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • هایزنبرگ
    هایزنبرگ | ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

    ایلان ماسک الان میگه حالا ما یک گ خ، اینا هم راه افتادن برنامه فضایی به رخ میکشن.

    Spacex ی شرکت خصوصیه، کجا تو چین و روسیه شرکت خصوصی از این کارا میتونه بکنه؟!

  • molavy
    molavy | ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

    چه سریع، دو ساله میخواد بسازه

مطالب پیشنهادی