ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اعمال مالیات بر عایدی سرمایه در خرید و فروش خودرو

آن طور که از اظهارات مسوولان صنعتی برمی‌آید، سیاست‌گذاران کلان خودرو تمام مسیرها را برای متعادل شدن بازار پیموده‌اند اما آنچه سبب شده بازار روی آرامش به خود نبیند را باید در فعالیت دلالان و ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

آن طور که از اظهارات مسوولان صنعتی برمی‌آید، سیاست‌گذاران کلان خودرو تمام مسیرها را برای متعادل شدن بازار پیموده‌اند اما آنچه سبب شده بازار روی آرامش به خود نبیند را باید در فعالیت دلالان و واسطه‌ها جست‌وجو کرد.

برای نجات بازار خودرو و کل اقتصاد ایران از دلالی، اساسی‌ترین کار این است که سیستم بانکی و مالیاتی ایران شفاف شده و از دلالان مالیات‌های سنگین گرفته شود. معاون وزیر صمت ضمن تاکید بر مبحث اعمال مالیات بر عایدی خودرو اظهار کرد: «اعمال مالیات بر عایدی سرمایه در خرید و فروش خودرو در دستور کار قرار گرفته است.»

مالیات بر عایدی سرمایه

بازار خودرو از نمونه عرصه‌هایی به شمار می‌رود که همواره از جذابیت‌های خاصی به خصوص برای دلالان برخوردار است. تبدیل شدن خودرو به یکی از نیازهای اساسی مردم و جامعه از یک سو، افزایش جمعیت و رشد میزان تقاضا و تعداد خانوارهای متقاضی اتومبیل از سوی دیگر و رسوخ و رسوب دلالی در این بازار، عرصه مذکور را با لایه‌های پیچیده بسیاری همراه کرده است.

مهدی صادقی نیارکی در ادامه توضیح داد: «اعمال مالیات در مورد خرید و فروش خودرو به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و وزارت اقتصاد برای کسانی که وارد این بازار شده‌اند و هدفشان سوداگردی است طرحی را مدنظر قرار داده و اعمال مالیات بر عایدی سرمایه در دستور کار قرار گرفته است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Hossein MI
    Hossein MI | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

    این چه اظهار نظری است که مقصر دلالان هستند؟اگه اقتصاد کشور شفاف بود مثل اکثر کشورها واردات خودرو آزاد بود هیچ دلالی وجود نداشت.دلالی نتیجه فساد و رانت موجود هست

  • nemox
    nemox | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

    تو این مملکت انتهای همچین قوانینی میشه "بکش رو قیمت از جیب خریدار"

  • Arsin
    Arsin | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

    متاسفانه مسئولین بجای انکه بر روی توسعه حمل و نقل عمومی سرمایه گذاری کنند، خود را درگیر قیمت خودرو کرده اند. "اعمال مالیات بر عایدی خودرو" کار درست و بجایی است ولی راه حل مشکلات کشور نیست. هیچی بهتر از توسعه کیفی و کمی ناوگان حمل و نقل عمومی نیست. همچنین تشویق مردم به استفاده از دوچرخه و اسکوتر خیلی بهتر است. همین دوچرخه و اسکوتر می تواند جای نیاز خیلی از افراد کسبه، کارمند، دانشجو و ... به خودرو را بگیرد.

مطالب پیشنهادی