ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لینوکس
تکنولوژی

توروالدز از تغییرات اساسی در برنامه‌نویسی لینوکس خبر می‌دهد

خالق لینوکس، «لینوس توروالدز» به تازگی از مخالفت خود با محدودیت ۸۰ کاراکتر در هر خط برنامه‌نویسی خبر داده و همچنین اشاره‌ای به ویژگی‌های جدید لینوکس ۵.۷ کرده است. در گزارشی جدید از وب‌سایت «The Register»، توروالدز ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

خالق لینوکس، «لینوس توروالدز» به تازگی از مخالفت خود با محدودیت ۸۰ کاراکتر در هر خط برنامه‌نویسی خبر داده و همچنین اشاره‌ای به ویژگی‌های جدید لینوکس ۵.۷ کرده است.

در گزارشی جدید از وب‌سایت «The Register»، توروالدز نظرات خود درباره طول خط در برنامه‌نویسی را مطرح کرده. به گفته توروالدز، محدودیت ۸۰ کاراکتر در یک خط شکستگی خطوط را در پی دارد، در مقابل بسیاری بر این باورند که این محدودیت برای مدت زمان زیادی وجود داشته و به علت ابعاد نمایشگر‌ها باید در آینده نیز ثابت باقی بماند.

توروالدز در پستی توضیح داده که خطوط شکسته چگونه می‌تواند مشکلات بی‌شماری ایجاد کند:

«شکست بیش از حد خط باعث مشکلات عمده و روزمره شده و مسائلی را در دستورات «grep» الگوها و خروجی ایجاد می‌کند، چرا که grep و بسیاری از ابزارهای پایه یونیکس اساسا مبتنی بر خط هستند. حقیقت این است که بسیاری از ما برای مدت‌هاست که از مدل ترمینال ۸۰ ستونی عبور کرده‌ایم و بنابر همین دلیل، ما خطوط بسیار بیشتری نسبت به ۲۵ خط قابل دیدن به صورت همزمان داریم.»

توروالدز در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرده که محدودیت ۸۰ کاراکتر در خط می‌تواند برای افراد با سخت‌افزار محدود مناسب باشد، اما در نهایت برای توسعه‌دهندگانی که به سخت افزار قدرتمندی دسترسی دارند، ناخوشایند خواهد بود.

لینوکس

توروالدز در پست دیگری به انتشار جزئیاتی پیرامون تغییرات و ویژگی‌های جدید لینوس ۵.۷ پرداخته که شامل درایور exFAT شرکت سامسونگ برای بهبود عملکرد کارت‌های SD می‌شود. در این نسخه باگ CVE-2019-14615 گرافیک‌های اینتل برطرف شده و امکان پشتیبانی از گرافیک‌های تایگر لیک فراهم می‌شود. در این نسخه درایوری برای فناوری شارژ سریع اپل وجود دارد و همچنین پشتیبانی از محصولات مجهز به پردازنده‌های ARM افزایش پیدا می‌کند.

هسته لینوکس ۵.۷ هم اکنون در دسترس است اما تا زمانی که در توزیع‌های لینوکس مانند «اوبونتو»، «آرچ لینوکس» و «لینوکس مینت» مورد استفاده قرار بگیرد، مدت زمانی طول می‌کشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی