ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ چیپست اگزینوس ۸۵۰ را با لیتوگرافی ۸ نانومتری معرفی کرد

سامسونگ در سکوت خبری از چیپست موبایل جدید خود رونمایی کرد. چیپست اگزینوس ۸۵۰ از معماری ۸ نانومتری بهره می‌برد و در محصولات اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر اساس مشخصات منتشر شده از سوی سامسونگ، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۵

سامسونگ در سکوت خبری از چیپست موبایل جدید خود رونمایی کرد. چیپست اگزینوس ۸۵۰ از معماری ۸ نانومتری بهره می‌برد و در محصولات اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس مشخصات منتشر شده از سوی سامسونگ، این پردازنده با مدل S5E3830 به ۸ هسته پردازشی مجهز شده و با معماری ۸ نانومتری LPP به تولید می‌رسد. این چیپست از ۲ خوشه با هسته‌های Cortex-A55 بهره می‌برد که گزارش‌ها به حداکثر فرکانس ۲.۰ گیگاهرتزی آن‌ها اشاره می‌کنند. کاربران برای انجام کارهای گرافیکی به واحد پردازش گرافیکی Mali-G52 دسترسی دارند.

چیپست اگزینوس ۸۵۰ از نمایشگر با حداکثر رزولوشن فول اچ دی پلاس، رم از نوع LPDDR4x و حافظه eMMC 5.1 پشتیبانی می‌کند. ویژگی‌های ارتباطی این پردازنده را LTE Cat.7 و LTE Cat.13 تشکیل می‌دهند و این چیپست همچنین قادر به پشتیبانی از وای فای 802.11ac، بلوتوث ۵.۰ و رادیو FM است.

جدیدترین پردازنده اقتصادی سامسونگ می‌تواند از یک سنسور ۲۱.۷ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و سلفی پشتیبانی کند، البته امکان استفاده از دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی نیز وجود دارد. دستگاه‌های مجهز به این چیپست می‌توانند ویدیو با حداکثر سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند و ویدیوهای با رزولوشن فول اچ دی و کدک‌های H.265 به همراه H.264 و VP8 را پخش کنند.

چیپست اگزینوس ۸۵۰

این چیپست برای گوشی‌های اقتصادی توسعه پیدا کرده و در همین راستا قادر به پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G نیست. به احتمال زیاد این پردازنده نسل آینده گوشی‌های اقتصادی سری گلکسی A و گلکسی M را تامین می‌کند.

اواخر اردیبهشت ماه شرکت سامسونگ از گوشی گلکسی A21s مجهز به چیپست اگزینوس ۸۵۰ رونمایی کرد. این گوشی هوشمند به صفحه نمایش ۶.۵ اینچی از نوع PLS TFT و با رزولوشن اچ دی پلاس مجهز شده است. کاربران می‌توانند این دستگاه را در نسخه‌های مختلف مجهز به ۳/۴/۶ گیگابایت رم و ۶۴/۳۲ گیگابایت حافظه داخلی سفارش دهند.

روی پنل پشتی این گوشی هوشمند دوربین اصلی چهارگانه با سنسورهای ۴۸، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی آن را حفره درون نمایشگر میزبانی می‌کند. وظیفه تامین انرژی این گلکسی A21s برعهده یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ ۱۵ واتی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی