ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واکنش غول‌‌های فناوری به مرگ جرج فلوید؛ حمایت از معترضان و محکومیت نژادپرستی

شرکت‌های فناوری و مدیرعامل‌ها با وجودی که مباحث مربوط به نژادپرستی از موضوعات حساس تلقی شده و معمولاً سعی می‌کنند از آن‌ها دوری کنند، به مرگ «جورج فلوید» به دست پلیس آمریکا واکنش نشان دادند. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

شرکت‌های فناوری و مدیرعامل‌ها با وجودی که مباحث مربوط به نژادپرستی از موضوعات حساس تلقی شده و معمولاً سعی می‌کنند از آن‌ها دوری کنند، به مرگ «جورج فلوید» به دست پلیس آمریکا واکنش نشان دادند.

«تیم کوک»، مدیرعامل اپل که در گذشته نیز در مورد حوادث مشابه بیانیه صادر کرده است، گفت یکی از نقاط قوت اپل تنوع نژادی کارکنان آن است. او خطاب به کارکنان این شرکت اعلام کرد که حالا وقت گوش دادن است:

«اکنون زمانی است که بسیاری از مردم احتمالا به غیر از عادی شدن شرایط خواسته دیگری ندارند و یا می‌خواهند وضعیت موجود را حفظ کنند که تنها با بستن چشمان بر روی بی عدالتی‌ها آسوده خاطر خواهیم شد. با اینکه اعتراف کردنش سخت است، چنین خواسته‌ای خودش نشانه‌ای از برتربینی سفید پوستی است. مرگ جورج فلوید سندی شوکه کننده و تراژیک است که نشان می‌دهد ما باید برای هدفی فراتر از یک آینده عادی تلاش کنیم و آینده را طوری بسازیم که از بالاترین ایده آل‌های برابری و عدالت پیروی کند.»

توییتر در واکنش به مرگ جورج فلوید تصویر حساب کاربری رسمی خود در توییتر را با لوگوی سیاه و سفید عوض کرد و هشتگ «زندگی سیاهان ارزش دارد» را به قسمت Bio اضافه نمود. حساب کاربری Twitter Together این شرکت نیز که به همبستگی و ابراز همدردی اختصاص دارد، بیانیه‌ای در حمایت از جورج فلوید منتشر کرد و به نژادپرستی و بی عدالتی‌هایی که رنگین پوستان آمریکا در زندگی روزمره با آن‌ها روبرو هستند اشاره کرد.

واکنش شرکت های فناوری به مرگ جورج فلوید

آمازون با انتشار بیانیه‌ای در توییتر ضمن اعلام اینکه رفتار غیرمنصفانه با افراد سیاه پوست در آمریکا باید متوقف شود، ابراز همبستگی کارکنان، مشتریان و شرکای این شرکت با جامعه سیاه پوست برای مبارزه با نژادپرستی سیستماتیک و بی عدالتی را نشان داد.

البته بسیاری از کاربران به رفتار دوگانه و مظلوم نمایی آمازون واکنش نشان دادند. این شرکت سابقه‌ای طولانی در بدرفتاری با کارکنانش دارد و فناوری‌های تشخیص چهره‌اش را در اختیار پلیس آمریکا قرار داده است.

فیسبوک نیز واکنشی دوگانه به این موضوع نشان داده است. با اینکه مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک قرار است ۱۰ میلیون دلار به سازمان‌های غیرانتفاعی حامی سیاه پوستان کمک کند، ولی کارکنان این شرکت به مخالفت او با برچسب گذاری توییت‌های خشونت آمیز ترامپ در مورد تیراندازی به معترضین اعتراض کرده‌اند.

«ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت با انتشار پستی در لینکدین به اتفاقات مینیاپولیس پرداخت و گفت هویت و موجودیت انسان در توانمند کردن همه مردم کره زمین است و آن‌ها به کمک پلتفرم‌ها و منابع خود برای این تغییر سیستماتیک تلاش می‌کنند. او گفت این اتفاق یک شبه نیفتاده و مجموعه‌ای از عوامل دست به دست هم داده‌اند تا چنین حادثه‌ای رخ دهد و اوضاع باید تغییر کنند.

«ایوان اشپیگل»، مدیرعامل شرکت اسنپ (Snap Inc) در نامه‌ای خطاب به کارکنان این شرکت گفت:

«پدران بنیان گذار ایالات متحده آمریکا که حامی ارزش‌های آزادی هستند، عمدتاً برده داری می‌کردند. چشم انداز آن‌ها از کشوری که توسط مردم و برای مردم ساخته شده، بر پایه بی عدالتی، تبعیض و نژادپرستی بنا نهاده شده است.»

او اضافه کرد که بدون از میان برداشتن این بنیان پوسیده و نقص‌های آن که مانع از ایجاد فرصت برای همه می‌شود، مردم نمی‌توانند به توانایی‌های واقعی خود برای پیشرفت دست پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • fariborz.ak
    fariborz.ak | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

    کشته شدن خلافکار آمریکایی مهم نیست کشته شدن مردم بیگناه ایرانی مهمه

  • herogame
    herogame | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

    اون موقع که جوونای این کشورو داشتن میکشتن هم یه تیتر میزدین بد نبود ?

  • ali
    ali | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

    بد نبود یه اشاره هم به سونی میکردین که بزرگترین مراسمش رو به خاطر این موضوع لغو کرد

مطالب پیشنهادی