ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مخالفت سازمان جهانی بهداشت با پزشک ایتالیایی: ویروس کرونا همچنان کشنده است

محققان ارشد، مقامات بهداشتی و سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه با پزشک ارشد ایتالیایی که مدعی شده بود ویروس کرونا در حال ضعیف شدن است و «دیگر در ایتالیا وجود ندارد» مخالفت کردند. دیروز یکی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

محققان ارشد، مقامات بهداشتی و سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه با پزشک ارشد ایتالیایی که مدعی شده بود ویروس کرونا در حال ضعیف شدن است و «دیگر در ایتالیا وجود ندارد» مخالفت کردند.

دیروز یکی از پزشکان ارشد ایتالیا گفت که از قدرت ویروس کرونا کاسته شده و دیگر مثل گذشته مرگبار نیست. «آلبرتو زانگریلو» (Alberto Zangrillo)، رییس بیمارستان سن رافائل شهر میلان گفت: «در حقیقت ویروس کرونا دیگر در ایتالیا وجود ندارد.»

به فاصله کوتاهی پس از این اظهار نظر، سازمان جهانی بهداشت و محققان ایتالیایی و خارجی به این ادعاها واکنش نشان دادند.

«Oscar MacLean»، از محققان مرکز تحقیقات ویروسی از دانشگاه گلاسکو می‌گوید ادعاهای زانگریلو «هیچ گونه پشتوانه علمی ندارند و به نظر می‌رسد از لحاظ ژنتیکی نیز غیر قابل قبول هستند.»

«Martin Hibberd»، از محققان دانشکده بهداشت و امراض مناطق گرمسیری دانشگاه لندن نیز گفت: «وقتی آمار مبتلایان به نوع شدید کرونا در حال کاهش است، با مشاهده بیمارانی که نشانه‌های شدید بیماری را ندارند، ممکن است این تصور به وجود بیاید که ویروس در حال تغییر کردن است.»

سازمان جهانی بهداشت نیز با اشاره به این که از میزان بیماری زایی ویروس کرونا به شکل ناگهانی کاسته نشده، اعلام کرد:

«باید مراقب باشیم؛ این ویروس هنوز کشنده است.»

او گفت که محققان باید بسیار مراقب باشند تا این تفکر را به وجود نیاورند که بی دلیل از میزان بیماری زایی ویروس کرونا کاسته شده است.

«فرانکو لوکاتلی» (Franco Locatelli)، رییس شورای ملی بهداشت ایتالیا نیز با اشاره به اینکه از صحبت‌های زانگریلو «شگفت زده» شده، گفت برای آگاهی از اینکه شیوع ویروس کرونا همچنان در ایتالیا ادامه دارد، کافی است به آمار مبتلایان جدید به این ویروس توجه کرد.

«Giuseppe Ippolito»، رییس موسسه ملی بیماری‌های عفونی «لازارو اسپالانزانی» واقع در شهر رم نیز اظهار داشت که شواهد علمی مبنی بر جهش ویروس کرونا و یا تضعیف شدن آن به دست نیامده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی