ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کمپانی فنی مهندس ZF آلمان 15 هزار نفر از کارکنان خود را اخراج می کند

شرکت بزرگ فن‌آور محور و قطعه ساز آلمانی ZF خبر از اخراج 15 هزار نفر از کارکنان خود در یک برنامه 5 ساله داده است. براساس مصاحبه مدیرعامل این شرکت، ولف-هنینگ شایدر با خبرگزاری رویترز ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

شرکت بزرگ فن‌آور محور و قطعه ساز آلمانی ZF خبر از اخراج 15 هزار نفر از کارکنان خود در یک برنامه 5 ساله داده است.

براساس مصاحبه مدیرعامل این شرکت، ولف-هنینگ شایدر با خبرگزاری رویترز ZF به‌علت ضررهای سنگین مالی در سال 2020 مجبور است ۱۵ هزار نفر از کارکنان خود را در یک برنامه ۵ ساله اخراج کند.

او در این مصاحبه توضیح داده است:

ضررهای مالی باعث شده تا خطر از دست دادن استقلال مالی ما را تهدید کند و این ضررها حداقل تا سال 2022 میلادی ادامه خواهد داشت و ما از برنامه‌های فروش خود عقب خواهیم بود زیرا نیاز بازار و صنعت خودروسازی به شکل محسوسی کاهش پیدا کرده است.

کارکنانی که شامل این تعدیل نیرو می‌شوند در حدود 10 درصد از نیروی کار این شرکت را دربرخواهند گرفت. ZF در حال حاضر تامین‌کننده اصلی گیربکس، قوای محرکه هیبریدی و سیستم‌های الکترونیکی برای بهترین شرکت‌های خودروسازی جهان همچون بی‌ام‌و، جگوار لندرور، پورشه و...است.

این شرکت آلمانی فعالیت گسترده‌ای در حوزه فروش، تعمیر و سرویس خودرو در کشور انگلستان دارد. بخش اعظم فروش این شرکت برای کشورهای اروپایی است گرچه یک پنجم فروش نیز به بازار چین تعلق می‌گیرد.

پیش از این خبرهای مشابهی از سوی خودروسازانی همچون رنو و مک‌لارن و ب ام و در رابطه با اخراج گسترده و خطر ورشکستگی منتشر شده بود.

ZF

در حال حاضر شرکت‌های بزرگ خودروسازی و قطعه‌سازی در حال دسته و پنجه نرم کردن با دوران پساکرونا و تاثیر آن بر روی کسب‌وکار و فعالیت خود هستند که پس از جنگ جهانی دوم بی‌سابقه بوده است.

این مسئله به خوبی نشان می‌دهد که در یک بازار رقابتی و سالم حتی بزرگ‌ترین شرکت‌ها نیز با تهدید حذف و ورشکستگی رو‌به‌رو هستند. این در شرایطی است که دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران سالهاست که با تراز مالی منفی و انبوه کارکنان و مستقلات مازاد در حال کار بوده و هرگز چالش‌هایی چون ورشکستگی آن‌ها را تهدید نکرده است. تنها دلیل و توجیه فعالیت این شرکت‌ها انحصار گسترده آن‌ها بر روی یک بازار 85 میلیون نفری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی