ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی وبسایت Daad؛ ساده ترین روش انتخاب دانشگاه در آلمان

آلمان یکی از بهترین مقصدهای اروپایی برای ادامه تحصیل و مهاجرت است. این کشور پیشرفته بالغ بر ۸۳ میلیون نفر جمعیت دارد و تولید ناخالص داخلی آن برابر با ۳.۹۴۸ تریلیون دلار آمریکا در سال ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

آلمان یکی از بهترین مقصدهای اروپایی برای ادامه تحصیل و مهاجرت است. این کشور پیشرفته بالغ بر ۸۳ میلیون نفر جمعیت دارد و تولید ناخالص داخلی آن برابر با ۳.۹۴۸ تریلیون دلار آمریکا در سال گذشته اعلام شد. سرانه درآمد هر نفر در این کشور طبق اعلام بانک جهانی بیشتر از ۴۷ هزار دلار در سال است.

یکی از ساده ترین روش ها برای مهاجرت ایرانیان به کشورهای اروپایی، ادامه تحصیل است و خوشبختانه دانشجویان در اغلب کشورها اجازه کار و فعالیت اقتصادی دارند (هرچند در برخی، این مجوز ساعات مشخصی از هفته را شامل می شود) و اگر متاهل باشند میتوانند برای همسر خود نیز درخواست مجوز اقامت و کار بدهند. اما حتی اگر صرفا قصد تحصیل در یک دانشگاه خارجی و سپس بازگشت به وطن را دارید آلمان یکی از بهترین مقاصد است.

موسسه مبادلات آکادمیک آلمان بزرگ ترین سازمان حمایتی این کشور در حوزه همکاری های دانشگاهی است که وبسایت آن از طریق این لینک قابل دسترس خواهد بود.

در این وبسایت دانشجویان میتوانند با موسسات آموزش عالی، پیش نیازهای آموزشی برای ادامه تحصیل و بسیاری اطلاعات ارزشمند برای مهاجرت تحصیلی به آلمان آشنا شوند. تا چند سال گذشته تقریبا اغلب دانشگاه های آلمان برای دانشجویان سراسر دنیا رایگان بود اما مدتی می شود که برخی دانشگاه ها از دانشجویان غیر مقیم در محدوده اتحادیه اروپا شهریه می گیرند. اما هنوز هم دانشگاه های رایگان بیشماری در این کشور وجود دارند و صرفا کافیست از طریق گزینه Study & Research in Germany و سپس انتخاب گزینه Study programmes and language courses وارد قسمت گزینش دانشگاه ها شوید. این بخش شامل سه گزینه اصلی می شود که عبارتند از دوره های کوتاه مدت و کورس های زبان، دوره های بین المللی و معرفی کلیه رشته ها و شهرها.

از طریق گزینه International Programms وارد صفحه ای با سه فیلتر مختلف به شکل زیر می شوید:

در قسمت Course type میتوانید مقطع تحصیلی مورد نظرتان را انتخاب نمایید و در قسمت Course Language زبانی که به آن تسلط دارید و میخواهید کلاس ها به آن زبان برگزار شوند و در انتخاب بخشی به نام Field of Study وجود دارد که رشته های تحصیلی را درون گروه بندی های مختلف قرار داده و میتوانید از بین علاقمندی های خود را یکی را انتخاب نمایید. برخلاف باور بسیاری تحصیل در آلمان نیازی به تسلط داشتن به زبان آلمانی ندارد و حتی با داشتن مدرک آیلتس (عموما با نمره بالاتر از ۶.۵) میتوانید شانس حضور در این دانشگاه ها را پیدا کنید.

پس از تکمیل این اطلاعات و انتخاب گزینه Search سیستم کلیه دانشگاه هایی که با فاکتورهای مورد نظرتان همخوانی دارند را به شما معرفی می کند. جزئیات مربوط به هر دانشگاه و پیش نیازهای تحصیل در آن رشته ها نیز از طریق پنل سمت راست صفحه قابل دسترسی هستند و مهلت های نهایی برای ثبت نام در ترم های تابستانی و زمستانی نیز مشخص شده اند. میتوانید برای مثال سری به وبسایت اصلی دانشگاه مورد نظرتان بزنید یا از طریق ایمیلی که در اختیارتان قرار داده شده با دانشگاه مکاتبه کنید و مطمئن باشید که حتما به آن پاسخ داده می شود.

دانشگاه های آلمان

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی