ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قیمت و شرایط فروش خودرو

معاملات در بازار خودرو با قیمت‌های توافقی؛ ماحصل حذف قیمت از سایت‌ها

تاکنون بخشنامه، آیین نامه یا ابلاغیه‌ای در این زمینه برای نمایشگاه‌داران ارسال نشده، بنابراین سقفی برای قیمت خودرو ها وجود نداشته و خرید و فروش‌ها همچنان به صورت توافقی بین فروشنده و خریدار انجام می‌شود. ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

تاکنون بخشنامه، آیین نامه یا ابلاغیه‌ای در این زمینه برای نمایشگاه‌داران ارسال نشده، بنابراین سقفی برای قیمت خودرو ها وجود نداشته و خرید و فروش‌ها همچنان به صورت توافقی بین فروشنده و خریدار انجام می‌شود.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت گفت: «اندک خرید و فروش‌های بازار نه با فرمول 10 درصد بالای قیمت کارخانه‌ای اعلام شده از سوی مسئولان، بلکه با قیمت‌های توافقی انجام می‌شود.»

۲۲ اردیبهشت‌ماه امسال بود که «عباس تابش» رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که برای انجام معاملات، قیمت خودرو در کف بازار شامل قیمت درب کارخانه به علاوه حداکثر ۱۰ درصد سود خواهد بود و بازرسان این سازمان نظارت خواهند کرد که هر کجا قیمتی بالاتر از این ارقام داده شود، به منزله گران‌فروشی بوده و با آن مقابله خواهند کرد .

با این وجود، اما رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت می‌گوید: «تاکنون بخشنامه، آیین نامه یا ابلاغیه‌ای در این زمینه برای نمایشگاه‌داران ارسال نشده، بنابراین سقفی برای قیمت خودرو ها وجود نداشته و خرید و فروش‌ها همچنان به صورت توافقی انجام می‌شود.»

قیمت خودرو

ایرادات موجود در سیستم توزیع موجب شده، خودرو به دست مصرف کننده اصلی نرسد و سوداگران میدان را به دست گرفته و با خرید خودرو از کارخانه، قیمت‌های را در بازار تعیین کنند. «سعید موتمنی» تاکید کرد: «اتحادیه نمایشگاه‌داران موافق رقم ۱۰ درصد به عنوان حداکثر افزایش قیمت در بازار است و آن را در راستای تنظیم بازار خودرو مفید ارزیابی می‌کند.»

به گفته این مقام صنفی، در هر حال نمایشگاه‌داران و صاحبان بنگاه‌های خودرو، نیم درصد از مجموع ارزش خودرو را به عنوان حق کمیسیون خود از طرفین معامله دریافت می‌کنند و بیشتر یا کمتر بودن این رقم تفاوت چندانی به حالشان ندارد.

مادامی که مردم خودروی موردنیاز خود را از شرکت‌های خودروساز تحویل نگیرند، نمی‌توان به ساماندهی بازار امید بست زیرا سوداگران و واسطه ها با راهکارهای مختلف به گرانی چارچرخ‌ها دامن می‌زنند.

از سوی دیگر به دلیل حذف شدن قیمت‌ها از روی وب سایت‌های خرید و فروش خودرو، قیمت در بازار به کلی نامشخص است و وضعیت نامطمئنی برای خرید و فروش خودرو شکل گرفته که به رکود موجود در بازار دامن زده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • armin.falahati
    armin.falahati | ۱۵ خرداد ۱۳۹۹

    فیلترهای اعمال شده روی قسمت ثبت نظرات به گونه ای هست که توهین در معنای واقعی به ش.ع.و.ر و فهم مردم هست و عملا بهمون گفتن همینی که هست. جمع کنید دیجیاتو رو جون مادرتون

  • Khan
    Khan | ۱۴ خرداد ۱۳۹۹

    کامنت گذاشتن توی دیجیاتو و عبور از سد کلمات توهین آمیز از اعتراض به حاکم.یت دم در بیت هم سختتره. حیف سایتی مثل نارنجی که زدنش زمین تا شما پا بگیرید

  • Khan
    Khan | ۱۴ خرداد ۱۳۹۹

    پنج شش میلیون نفر ثبت نام کردن که خیلیاش الکیه. اگر قانون نصف پول موقع ثبت نام سرجاش میموند مطمئن باشید که نهایت دویست هزارتا ثبت نام میکردن ولی قانون رو برداشتن تا تعداد مصرف کننده واقعی یا کسی که واقعا پول خرید ماشین رو داره مشخص نشه و همچنان از آب گل آلود ماهی بگیرن هم دلال‌ها هم شرکت سازنده هم دولت. لطفی بود که خودشون به خودشون و با منت گذاشتن سر مردم بیچاره کردن. به همین بهانه که ماشین نیاز خیلی از مردمه چپ و راست از صندوق ذخیره ملی که درواقع پول مردمه برداشت میکنن میریزن تو جیب‌های خودشون به اسم سازندگی

مطالب پیشنهادی