ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتورولا اج پلاس
تکنولوژی

عملکرد مطلوب دوربین های موتورولا اج پلاس در تست DxOMark و کسب امتیاز ۱۱۳

پس از مدت زمانی طولانی موتورولا بالاخره یک گوشی پرچمدار را برای ورود به بازار محصولات پریمیم معرفی کرد. البته این پرچمدار قیمت نسبتا بالایی دارد و صرفا اعتبار برند و اعتماد کاربران به آن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

پس از مدت زمانی طولانی موتورولا بالاخره یک گوشی پرچمدار را برای ورود به بازار محصولات پریمیم معرفی کرد. البته این پرچمدار قیمت نسبتا بالایی دارد و صرفا اعتبار برند و اعتماد کاربران به آن میتواند فروش خوبی را برایش رقم بزند. با این حال DxOMark به تازگی تحلیلی جامع روی دوربین این گوشی انجام داده تا کاربران را به خرید آن ترغیب نماید.

گوشی مورد بحث موتورولا اج پلاس نام دارد که از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ با گشودگی دهانه لنز f/1.8 بهره می برد. DxoMark در ارزیابی های خود به توانایی فوق العاده این گوشی برای ثبت جزئیات با حداقل مقدار نویز هم در محیط های باز و هم محیط های بسته اشاره و از آن تقدیر کرده است. در گزارش این وبسایت آمده است که خروحی دوربین اصلی این گوشی روی هم رفته خوب و قابل قبول است گرچه اکسپوژر عکس ها کمی پایین تر از مقدار استاندارد توصیف شده.

موتورولا اج پلاس

این روزها تلفن های هوشمند همراه با تعداد دوربین های بیشتری وارد بازار می شوند و تلاششان این است که توانایی انجام کارهای بیشتری را داشته باشند، متاسفانه اما دیگر سنسورهای تصویر مورد استفاده در دوربین اصلی موتورولا اج پلاس ابدا از این لحاظ با رقبایش برابری نمی کند. برای مثال دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی این گوشی با زوم ۳ برابری اش چندان قابلیت تعمیر ندارد و میدان دید دوربین الترا واید نیز به سان رقبایش عریض نیست. و روی هم رفته گرچه موتورولا همه سنسورها را برای این گوشی در نظر گرفته است اما افکت بوکه این گوشی جزئیات پایینی دارد و لبه های تصویر را به شکلی مصنوعی نشان میدهد.

عملکرد ویدیویی موتورولا اج پلاس نیز با مشاهداتی که در بالا گفتیم برابری می کند؛ ثبت جزئیات زیاد با حداقل نویز ممکن. با این حال لرزشگیر دوربین در زمان راه رفتن ضعیف عمل می کند و وقتی فیلمبرداری در محیط های باز انجام می شود تصاویر به رنگ سبز گرایش دارند. گفته شده که موتورولا اج پلاس میتواند با کیفیت 6k و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه از سوژه هایش فیلمبرداری کند اما DxOmark این قابلیت را تست نکرده است.

امتیاز DxOMark موتورولا اج پلاس برابر با ۱۱۳ اعلام شده و در نتیجه این گوشی در فهرست ۲۰ گانه برترین های این وبسایت جای می گیرد. در هر حال روشن است که این موبایل در برابر محصولاتی چون وان پلاس 7T Pro، شیائومی یا آنر که همین امکانات را در پکیج قیمتی پایین تری ارائه می کنند شانسی برای موفقیت ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی