ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نامه تیم کوک
تکنولوژی

متن نامه تیم کوک به کارکنان اپل پیرامون مرگ جورج فلوید

تیم کوک مدیرعامل اپل روز یکشنبه این هفته یادداشتی را در رابطه با مرگ جورج فلوید برای کارکنان این شرکت ارسال کرد. سیاهپوست ۴۶ ساله ای که کشته شدنش توسط پلیس آمریکا موجی از اعتراضات ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

تیم کوک مدیرعامل اپل روز یکشنبه این هفته یادداشتی را در رابطه با مرگ جورج فلوید برای کارکنان این شرکت ارسال کرد. سیاهپوست ۴۶ ساله ای که کشته شدنش توسط پلیس آمریکا موجی از اعتراضات را در سراسر خاک این کشور به راه انداخت. در ادامه متن نامه تیم کوک به کارکنان اپل را پیرامون این اتفاق می خوانیم.

سلام

حالا که این نامه را می خوانید دردی عمیق روح ملت ما را خراش داده و قلب میلیون ها نفر را جریحه دار کرده است. ما برای آنکه کنار هم بمانیم باید یکدیگر را همراهی کنیم، ترس، آسیب ها و خشم ناشی از مرگ بی منطق جورج فلوید را بشناسیم و تاریخ طولانی تر نژاد پرستی را مرور کنیم.

این گذشته دردناک هنوز هم وجود دارد؛ نه تنها در شکل خشونت که در تجربه هر روزه تبعیض ریشه داری که در جامعه ما جریان دارد. این تبعیض در سیستم قضایی ما وجود دارد، در آمار مرگ و میر سیاهان دیده می شود و در نابرابری های خدمات شهری و آموزش به کودکان نیز احساس می شود. البته قانون ما تغییر یافته اما واقعیت اینجاست که حمایت گسترده ای از جامعه سیاهپوستان به چشم نمی خورد.

از آن زمان که کودک بودم تا امروز شاهد رشد و پیشرفت آمریکا بوده ام اما هنوز که هنوز است جوامع رنگین پوستان تبعیض و نابرابری را تحمل می کنند.

از بسیاری از شما شنیده ام که ترسیده اید؛ در جوامع خود ترس دارید، در زندگی روزمره خود ترس دارید و بدتر از همه اینکه از رنگ پوست خود ترس دارید. اگر همه مردمی که عشق، تلاش و زندگی خود را وقف این کشور کرده اند از بند ترس هرروزه خود رها نشوند نمی توانیم جامعه ای درخور ستایش داشته باشیم.

ماموریت ما در اپل همواره ایجاد فناوری هایی بوده و هست که امکان تغییر جهان و تبدیل دنیا به جایی بهتر را فراهم می کنند. ما همیشه قدرت خود را از تنوع [نژادی، جنسیتی و .. در محیط کاری] گرفته ایم و به تمام آنها که از سراسر دنیا قدم به فروشگاه هایمان گذاشته اند خوشامد گفته ایم و تلاشمان این بوده که شرکتی شامل همه بسازیم.

اما ما با همراهی هم باید کاری فراتر از این انجام دهیم. امروز اپل کمک هایی را به تعدادی از گروه ها از جمله طرح برابری و عدالت می کند که یک سازمان غیرانتفاعی است و هدفش به چالش کشیدن نابرابری های نژادی و حمایت از حقوق انسان ها خصوصا آنها که بیشتر از بقیه در جامعه آمریکا آسیب پذیر هستند. ما به بهانه ماه ژوئن و همچنین به پاس روز آزادی، بخشی از این کمک ها را به بنیاد Benevity اختصاص می دهیم.

برای ایجاد تغییر، ضروریست که در سایه دردی عمیق که همیشه احساس شده اما نادیده گرفته شده، دیدگاه ها و اعمال خود را بازنگری کنیم. مسائل مربوط به کرامت انسانی هیچگاه نباید در حاشیه باشند. به تمام همکارانمان در جامعه سیاهپوستان می گویم؛ ما شما را می بینیم. شما مهم هستید، زندگی هایتان اهمیت دارد و اپل برای شما ارزش قائل است.

به تمامی همکارانمان که حالا روحشان آزرده شده می گویم؛ لطفا بدانید که شما تنها نیستید و ما منابعی برای حمایت از شما اختصاص داده ایم. حالا بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد که با هم صحبت کنیم و درمانی برای درد مشترک انسانی مان پیدا کنیم. ما همچنین منابع آزادی داریم که می توانند به ما در این مسیر کمک کنند (مثلا برنامه کمک به کارکنان و منابع مربوط به سلامت روحی آنها).

شرایط به گونه ایست که بسیاری  فقط می خواهند به شرایط عادی برگردیم؛ شرایطی که صرفا با روی برگرداندن از عدالت عادی می شود. شاید گفتنش سخت باشد اما همین خواسته قلبی خیلی از ما نشانه ای از رجحان قائل شدن است. مرگ جورج فلوید شوکه کننده بود و البته یک نشانه دردناک مبنی بر آنکه باید هدفی فراتر از آینده «عادی» را برای خود متصور شویم و جامعه ای بسازیم که در آن برابری و عدالت در بالاترین شکل ممکنش وجود دارند.

مارتین لوتر کینگ می گوید: در هر جامعه ای افرادی هستند که از شرایط موجود حمایت می کنند و افراد بی تفاوتی که در انقلاب ها در خواب به سر می برند. امروز بقاء و حیات ما به توانایی مان برای بیدار ماندن بستگی دارد؛ به اینکه خود را با ایده های جدید وفق دهیم و به اینکه هوشیار باشیم و با چالش تغییر روبرو شویم.

ما با هر نفسی که می کشیم باید به این تغییر تعهد بدهیم تا دنیایی بهتر و مملو از عدالت برای همه ساخته شود.

تیم

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۵ خرداد ۱۳۹۹

    این اعتراضات ادامه پیدا کنهنه ترامپ میمونه نه تیم کوک

  • seedni
    seedni | ۱۵ خرداد ۱۳۹۹

    این همه سیستم امنیتی ورود برای ابراز نظرات کاربران در دیجیاتو معنیش چیه ؟ از هفت خوان باید رَد شی تا یه نظر بِدی . بابا بردارین این مسخره بازیها رو

  • Hossein MI
    Hossein MI | ۱۵ خرداد ۱۳۹۹

    تعهد بدهیم تا دنیایی بهتر و مملو از عدالت برای ::همه:: ساخته شود

مطالب پیشنهادی