ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هیوندای سانتافه 2021 معرفی شد؛ تغییرات گسترده برای کراس‌اوور محبوب کره‌ای‌ها

حدود ده روز پیش بود که هیوندای با انتشار تیزری از نمای روبروی سانتافه، از معرفی نسخه فیس‌لیفت این کراس‌اوور پرفروش در آینده نزدیک خبر داد. حال این اتفاق رخ داده و کره‌ای‌ها از مدل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

حدود ده روز پیش بود که هیوندای با انتشار تیزری از نمای روبروی سانتافه، از معرفی نسخه فیس‌لیفت این کراس‌اوور پرفروش در آینده نزدیک خبر داد. حال این اتفاق رخ داده و کره‌ای‌ها از مدل 2021 سانتافه به طور رسمی پرده‌برداری کرده‌اند.

نسل کنونی هیوندای سانتافه در فوریه 2018 معرفی شده؛ هر چند زمان زیادی از آن تاریخ نگذشته و مدل فعلی هنوز بروز و تازه‌نفس است، ولی خودروساز کره‌ای تصمیم گرفته با ارتقای نمای ظاهری و مشخصات فنی، کراس‌اوور سایز متوسط خود را با قدرت رقابت‌پذیری بیشتری راهی میدان کند.

برخلاف سایر خودروسازان که در مدل‌های فیس‌لیفت بیشتر بر تغییرات ظاهری و ارتقای مواد به کار رفته تمرکز می‌کنند، هیوندای در سانتافه 2021 دست به اقدامی متفاوت زده و این خودرو را بر مبنای پلتفرمی جدید توسعه داده است.

همانطور که پیش‌تر به اطلاعتان رسانده‌ایم، فیس‌لیفت سانتافه بر اساس نسل سوم پلتفرم اختصاصی شرکت هیوندای تولید خواهد شد. به گفته هیوندای، این پلتفرم از لحاظ عملکرد، میزان مصرف سوخت، هندلینگ و ایمنی در سطح بالایی قرار داشته و امکان نصب پیشرانه‌های برقی شده در آن وجود دارد.

هیوندای ادعا می‌کند به لطف پلتفرم جدید، سانتافه 2021 در تصادف‌های به اصطلاح شاخ به شاخ ضربه را بهتر جذب نموده و میزان کمی از اثر برخورد به کابین منتقل می‌شود؛ همچنین مقاومت کابین نیز افزایش پیدا کرده و در برخوردها کمتر شکل اولیه خود را از دست می‌دهد.

تغییرات ظاهری هیوندای سانتافه 2021 در نمای روبرو را می‌توان گسترده توصیف کرد. جلوپنجره این خودرو رشد ابعاد قابل توجهی را تجربه کرده و اکنون کل عرض خودرو را فرا گرفته است، ضمن اینکه الگوهای موجود چهره‌ای خشن‌تر را ایجاد کرده‌اند. این الگوها بسته به تریم متفاوت از همدیگر هستند.

سانتافه قبل از فیس‌لیفت
سانتافه بعد از فیس‌لیفت

به موازات جلوپنجره، در شکل چراغ‌های اصلی و روشنایی در روز فیس‌لیفت سانتافه هم بازنگری‌هایی صورت گرفته است. چراغ‌های روشنایی در روز هیوندای سانتافه 2021 همانند محصولات ولوو اکنون گرافیکی مشابه با حرف T دارند، چراغ‌های اصلی هم با جلوپنجره ادغام شده‌ و ساختاری یکپارچه ایجاد کرده‌اند.

در نمای عقب دامنه تغییرات محدودتر احساس می‌شود. بازطراحی چراغ‌های اصلی و اتصال آنها با یک نوار نورانی و همچنین ساده‌تر شدن شکل سپر را می‌توان واضح‌ترین تغییرات این بخش دانست؛ ضمن اینکه روی سپر نیز یک چراغ شب‌رنگ سرتاسری دیده می‌شود. مجموعه این تغییرات سانتافه 2021 را عریض‌تر از قبل نشان می‌دهند.

سانتافه قبل از فیس‌لیفت
سانتافه بعد از فیس‌لیفت

در داخل کابین بازطراحی کنسول میانی و نمایشگر سیستم اینفوتینمنت شاخص‌ترین موردی است که جلب توجه می‌کند. کنسول میانی حالا با شیب ملایم‌تری به بخش میانی داشبورد متصل شده و روی خود دکمه‌های متعددی را برای کنترل گیربکس، انتخاب حالت رانندگی و مدیریت امکانات مختلف دارد. برای رانندگی با سانتافه 2021 حالت‌های گوناگونی تعریف شده که عبارتند از شن، برف و گل، اقتصادی، راحت، اسپرت و مد هوشمند. مد هوشمند به طور خودکار سبک رانندگی را تشخیص داده و بهینه‌ترین حالت را انتخاب می‌کند.

سانتافه قبل از فیس‌لیفت
سانتافه بعد از فیس‌لیفت

به دلیل بهره‌گیری از سیستم تعویض با سیم (shift-by-wire)، خبری از اهرم کنترل گیربکس و تعویض دنده روی کنسول میانی نبوده و این اهرم جای خود را به چند دکمه داده است.

سیستم اینفوتینمنت هیوندای سانتافه 2021 از طریق نمایشگر 10.25 اینچی لمسی مدیریت می‌شود. برای ارایه اطلاعات مورد نیاز راننده هم اینک از یک پنل کاملا دیجیتال 12.3 اینچی در پشت فرمان استفاده شده است. هیوندای می‌گوید کیفیت کابین فیس‌لیفت سانتافه ارتقا پیدا کرده و قسمت‌های مختلف دارای پوششی نرم هستند.

علاوه‌بر مواردی که برشمردیم، هیوندای مدعی است به خاطر سیستم عایق‌بندی بهتر، آرامش کابین نیز بهبود کرده و سرنشینان سانتافه 2021 سفرهای بهتری را تجربه خواهند نمود.

رینگ‌های 20 اینچی جدید، از دیگر ویژگی‌های فیس‌لیفت سانتافه هستند

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها فروش هیوندای سانتافه 2021 از سپتامبر امسال (شهریور) در اروپا آغاز خواهد شد. درباره مشخصات فنی و قیمت‌گذاری این نسخه فعلا اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Milad
    Milad | ۱۶ خرداد ۱۳۹۹

    فکر کنم طراح ها سر چراغ جلو به تفاهم نرسیدن. در نهایت قرار شده همه ی طرح ها استفاده شه?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی