ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اخراج 5000 نفر از کارکنان ب‌ام‌و در پی شیوع کرونا

کمپانی ب‌ام‌و هفته گذشته با رونمایی از فیس‌لیفت سری 5 و 6 گرن توریسمو و همچنین معرفی مدلی جدید از کراس‌اوور X2 خبرساز شد. پس از گذشت تنها چند روز حالا این خودروساز آلمانی با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

کمپانی ب‌ام‌و هفته گذشته با رونمایی از فیس‌لیفت سری 5 و 6 گرن توریسمو و همچنین معرفی مدلی جدید از کراس‌اوور X2 خبرساز شد. پس از گذشت تنها چند روز حالا این خودروساز آلمانی با رسانه‌ای کردن احتمال اخراج 5000 نفر از کارکنان خود دوباره به صدر اخبار بازگشته است.

باواریایی‌ها اثرات منفی ویروس کرونا بر اقتصاد را دلیل اصلی تصمیم خود اعلام کرده‌اند. البته آنطور که شاخه اروپایی نشریه اتوموتیو نیوز گزارش کرده، هنوز این تصمیم نهایی نشده و ب‌ام‌و برای اجرای آن با چالش‌هایی روبرو است.

حتما در جریان هستید که از زمان شیوع گسترده ویروس کرونا میزان تقاضا در بازار خودرو مدام رو به کاهش بوده و به پایین‌ترین حد خود در چند سال گذشته رسیده است. این امر خودروسازان را با مشکلات مالی زیادی روبرو کرده و بازگشت به شرایط عادی برای آنها بسیار سخت و دشوار شده است.

در چنین شرایطی و تا زمان عادی شدن وضعیت، تعدیل نیرو یکی از راهکارهای متداولی است که شرکت‌ها برای کاهش هزینه و امکان ادامه فعالیت در پیش می‌گیرند.

خبرهای مربوط به تلاش ب‌ام‌و برای تعدیل نیرو از زبان نیکولاس پیت (Nicolas Pete) مدیر مالی کمپانی نقل قول شده است. به گفته آقای پیت اقداماتی که در این راستا انجام خواهد شد عبارتند از کاهش ساعات کاری، ارسال کارکنان به مرخصی بدون حقوق و پیشنهاد بازنشستگی پیش از موعد.

در شرایط عادی هر ساله حدود 5000 نفر از کارکنان ب‌ام‌و جای خود را به کادر جدید می‌دهند، اما امسال به خاطر وضعیت خاص موجود، بسیاری از افراد تمایلی به ترک سمت فعلی خود نخواهند داشت.

ب‌ام‌و نخستین خودروسازی نیست که برای مقابله با اثرات منفی ناشی از پاندمی کووید-19 تعدیل نیرو را در دستور کار قرار می‌دهد. پیش از این مکلارن هم از اخراج 1200 نفر از کارکنان خبر داده بود، کمپانی فرانسوی رنو نیز احتمالا حدود 15 هزار نفر از پرسنل خود را تعدیل خواهد کرد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • kiarash0
    kiarash0 | ۱۴ خرداد ۱۳۹۹

    دیجیاتو چرا گیر دادی به کمپانی های خارجی؟!! هر روز یه تیتر میزنی فلان کمپانی کارمنداشو اخراج کرد. چرا از شرکت های داخلی نمیذاری؟!! .........

مطالب پیشنهادی