ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دروپال ۹
تکنولوژی

دروپال ۹ منتشر شد

نسخه جدید سیستم مدیریت محتوای دروپال طبق برنامه زمانی از قبل اعلام شده ، منتشر شد. دروپال ۹ طیف وسیعی از امکانات را برای توسعه دهندگان و کاربران به همراه دارد و اگر می خواهید اهمیت این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

نسخه جدید سیستم مدیریت محتوای دروپال طبق برنامه زمانی از قبل اعلام شده ، منتشر شد. دروپال ۹ طیف وسیعی از امکانات را برای توسعه دهندگان و کاربران به همراه دارد و اگر می خواهید اهمیت این سیستم را بهتر درک کنید بد نیست بدانید که از هر ۳۰ سایت دنیا یکی بر بستر دروپال توسعه یافته است. از این بین می توان به سایتهای چون سایت هواپیمایی لوفتهانزا، کمیسیون اتحادیه اروپا، پزشکان بدون مرز، ناسا، مراسم گرمی و دانشگاه استنفورد اشاره کرد.

دروپال ۹ آنطور که در بیانیه های خبری آمده برای مدیریت داده در حجم بالا طراحی شده است. دروپال ۹ به راحتی با پلتفرم های دیگر یکپارچه می شود و دروپال در این نسخه از چالشهای پیش روی افرادی که به تازگی کار با دروپال را شروع کرده اند، کاسته است.

از جمله مشخصه های دروپال ۹ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به روز رسانی راحت از دروپال ۸ به ۹
  • استفاده از نسخه های بروز فریم ورک ها، ابزارها و انجین ها (شامل Symfony، Composer، Twig، PHP و CKEditor)
  • پشتیبانی از پچ های امنیتی بعد از نوامبر ۲۰۲۱
  • پشتیبانی آپدیت های جزئی که در آینده منتشر می شوند
  • تم کاملا جدید و مدرن به نام اولیورو (Olivero)

دروپال یک پلتفرم مدیریت محتواست (CMS) که از سال ۲۰۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده است. این پلتفرم برای پایه زبان برنامه‌نویسی PHP نوشته شده است و کاربرانی جهانی دارد و توسط ۱.۳ میلیون کاربر استفاده می‌شود. بر  طبق آمار، ۴.۶ درصد از بازار سیستمهای مدیریت محتوا در اختیار دروپال است.

سیستم مدیریت محتوای دروپال
سهم از بازار مهمترین CMS  ها با استناد به آمار cms-connected.com

هسته دروپال ویژگی‌های کاربردی مناسبی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد و علاوه بر آن هوادارن دروپال قالب ها و ماژولهای فراوانی در اختیار یکدیگر قرار داده اند. دو انتقاد جدی به دروپال در سالهای اخیر، بهره نبردن از بروزرسانی خودکار و پیچیده و طولانی بودن یادگیری آن بوده است که با دروپال ۹ هر دو مورد را رفع کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۶ خرداد ۱۳۹۹

    ایول

مطالب پیشنهادی