ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سرمایه‌گذاری مشترک فورد و فولکس واگن در استارتاپ فناوری خودران آرگو

گروه فولکس واگن از نهایی شدن سرمایه‌گذاری 2.6 میلیارد دلاری خود در استارتاپ Argo AI خبر داد. این استارتاپ در سال 2017 با هدف توسعه فناوری خودران پایه‌گذاری شده و مقر آن در پیتزبورگ پنسیلوانیا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

گروه فولکس واگن از نهایی شدن سرمایه‌گذاری 2.6 میلیارد دلاری خود در استارتاپ Argo AI خبر داد. این استارتاپ در سال 2017 با هدف توسعه فناوری خودران پایه‌گذاری شده و مقر آن در پیتزبورگ پنسیلوانیا قرار دارد. فورد دیگر شرکتی است که با سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری از این استارتاپ حمایت می‌کند.

استارتاپ آرگو

با توافقی که بین آرگو AI و گروه فولکس واگن صورت گرفته، حالا این استارتاپ دو مشتری بزرگ دارد؛ همچنین دامنه فعالیت‌های آن علاوه‌بر ایالات متحده، به اروپا نیز گسترش می‌یابد. آنطور که اعلام شده، بخش رانندگی هوشمند خودران فولکس واگن - که به اختصار با عنوان AID شناخته می‌شود - با آرگو AI ادغام شده و دفتر آن در مونیخ، در اختیار استارتاپ آمریکایی قرار خواهد گرفت.

این استارتاپ دفاتری را در دیترویت، پالو آلتو و کرانبوری نیوجرسی نیز دارا بوده و ناوگانی از اتومبیل‌های خودران را برای نقشه‌برداری و تست خیابان‌های عمومی در آستین، میامی و واشینگتن D.C راه‌اندازی کرده است. با ادغام آرگو AI و AID فولکس واگن تعداد کارکنان این استارتاپ به بیش از 1000 نفر افزایش می‌یابد.

در حال حاضر آرگو مشغول توسعه سیستم مجازی راننده و نقشه‌های دقیق برای اتومبیل‌های خودران شرکت فورد است. با توجه به اضافه شدن فولکس واگن و تشکیل ائتلافی سه جانبه، هزینه توسعه تکنولوژی خودران بین دو خودروساز بزرگ آلمانی و آمریکایی تقسیم خواهد شد.

آقای جان لالر (John Lawler) مدیر بخش اتومبیل‌های خودران کمپانی فورد در این باره گفته ایجاد یک سرویس خودران قابل اعتماد، ایمن و مقیاس‌پذیر کار کوچکی نیست و نیاز به صرف هزینه زیادی دارد.

فورد دو سال پیش از اختصاص بودجه 4 میلیارد دلاری تا سال 2023 برای راه‌اندازی تجارت اتومبیل‌های خودران خبر داده بود. آقای لالر تاکید کرده سهیم شدن با فولکس واگن و آرگو در هزینه‌های توسعه به معنای کاهش این بودجه نیست. وی افزوده بودجه اضافی برای توسعه خدمات نرم‌افزاری و عملیات ناوگانی صرف خواهد شد تا در نهایت یک سرویس خودران ساخته شود.

با وجود سرمایه‌گذاری مشترک، فورد و فولکس واگن در زمینه سرویس خودران همکاری مستقیمی نخواهند داشت. آقای لالر درباره این امر هم گفته فورد مستقل باقی مانده و با جدیت تمام سعی خواهد کرد در راستای ایجاد سرویس خودران اختصاصی خود گام بردارد.

ناگفته نماند هیئت مدیره استارتاپ آرگو از این به بعد شامل دو نماینده از فولکس واگن، دو نماینده از فورد و سه نماینده از آرگو خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی