ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سیارکی به اندازه استادیوم فوتبال به زودی از نزدیکی زمین عبور می‌کند

سیارکی به بزرگی یک استادیوم فوتبال روز شنبه ۱۷ خرداد از نزدیکی زمین عبور می‌کند. به گفته ناسا این سیارک با فاصله امن از نزدیکی زمین عبور می‌کند و خطری برای ما ندارد. به گفته ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

سیارکی به بزرگی یک استادیوم فوتبال روز شنبه ۱۷ خرداد از نزدیکی زمین عبور می‌کند. به گفته ناسا این سیارک با فاصله امن از نزدیکی زمین عبور می‌کند و خطری برای ما ندارد.

به گفته آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا (JPL)، قطر این سیارک که «2002 NN4» نام دارد، بین ۲۵۰ تا ۵۷۰ متر بوده و با سرعت بیش از ۳۲ هزار کیلومتر بر ساعت در فضا حرکت می‌کند.

«Derek Buzasi»، استاد فیزیک دانشگاه Florida Gulf Coast University می‌گوید اگر این سیارک با زمین برخورد کند، نتیجه فاجعه آمیز خواهد بود. به گفته او این سیارک از ۹۰ درصد سیارک‌های دیگر بزرگ تر است و ابعادی برابر با یک استادیوم فوتبال دارد.

عبور سیارک 2002 NN4 از مقابل زمین

ناسا می‌گوید این سیارک با فاصله بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار کیلومتر (تقریباً ۱۳ برابر فاصله زمین تا ماه) از مقابل زمین عبور می‌کند و خطری برای ما نخواهد داشت.

«Ian J. O'Neill»، یکی از متخصصان آزمایشگاه پیش رانش جت می‌گوید: «به طور خلاصه، 2002 NN4 سیارکی شناخته شده با مدار شناخته است که از فاصله‌ای (بسیار) امن از مقابل زمین عبور می‌کند.»

احتمال برخورد سیارک‌های بزرگی مثل 2002 NN4 با زمین نگرانی دانشمندان را به دنبال داشته است. به گفته «Buzasi» با اینکه ردیابی سیارک‌های کوچک سخت است، نباید نگران آن‌ها بود چون احتمال این که آسیب زیادی به زمین وارد کنند کم است. او می‌گوید نگرانی اصلی متخصصان، سیارک‌هایی هستند که هنوز ابعادشان ناشناخته باقی مانده است.

احتمال برخورد سیارک با زمین در آینده نزدیک کم است، ولی با این وجود دانشمندان برای چنین موقعیتی برنامه ریزی کرده‌اند. محققان سراسر دنیا آوریل سال گذشته میلادی با برگزاری کنفرانس در مورد چگونگی واکنش به سیارک‌هایی که توانایی از بین بردن یک شهر را دارند بحث و گفتگو کردند.

حدود ۲۰ هزار سیارک در نزدیکی زمین وجود دارد که هر چند وقت یک بار یکی از آن‌ها از مقابل زمین عبور می‌کند. سال ۲۰۱۳ یکی از آن‌ها با روسیه برخورد کرد و سبب زخمی شدن هزار و ششصد نفر شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • min
    min | ۱۶ خرداد ۱۳۹۹

    نمیدونم چرا همیشه احساس میکنم آخرزمان موقعی هستش که یک سیارک به زمین برخورد کنه و همه چیز تمام

مطالب پیشنهادی