ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین سلفی گلکسی زد فلیپ
تکنولوژی

دوربین سلفی گلکسی زد فلیپ نتوانست کارشناسان DxOMark را تحت تاثیر قرار دهد

فروش تلفن هوشمند تاشوی سامسونگ از ماه فوریه (حدودا اسفندماه سال قبل) آغاز شد و این شرکت به خاطر طراحی زیبای گلکسی Z فلیپ توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد. اما سامسونگ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

فروش تلفن هوشمند تاشوی سامسونگ از ماه فوریه (حدودا اسفندماه سال قبل) آغاز شد و این شرکت به خاطر طراحی زیبای گلکسی Z فلیپ توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد. اما سامسونگ برای دستیبابی به این طراحی و بدنه کوچک از برخی امکانات کلیدی و مهم در گوشی تاشو خود صرفنظر کرده و دوربین و قابلیت های تصویربرداری از جمله بخش هایی بوده که به خاطر چنین تصمیم متضرر شده است.

البته دوربین های گلکسی زد فلیپ در سطح مطلوب هستند اما در مقایسه با سایر پرچمداران حرفی برای گفتن ندارند. وبسایت DxOMark روز گذشته نقد خود از دوربین سلفی این گوشی را منتشر کرد و متاسفانه این نتایج چندان اغواکننده نیستند. دوربین سلفی گلکسی زد فلیپ توانسته امتیاز ۸۲ را در بخش عکاسی و امتیاز ۸۶ را در زمینه فیلمبرداری دریافت نماید. DxOMark اعلام کرده که امتیازات اختصاص یافته به این پرچمدار همسطح با امتیازات گوشی های گلکسی A71، گلکسی اس 9 پلاس و آیفون XS Max است.

دوربین سلفی گلکسی زد فلیپ

دوربین سلفی این گوشی همانطور که در نگاه نزدیک دیجیاتو مشاهده کردید ۱۰ مگاپیکسلی و گشودگی دهانه لنز آن f/2.4 است. ابعاد پیکسلی این دوربین که درون حفره کوچک روی نمایشگر جا خوش کرده هم برابر با ۱.۲ میکرو متر است و دوربین آن توانایی فیلمبرداری با کیفیت 2160p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه دارد.

گلکسی زد فلیپ برد داینامیک فوق العاده ای دارد اما در تست های انجام شده مشخص شده که تصاویر ثبت شده با آن فاقد کنتراست هستند؛ در وقع کنتراست تصاویر در عکس های مختلفی که از یک سوژه گرفته می شود با یکدیگر فرق دارند. لنز فوکوس این دوربین نیز کمی کم عمق است و در نتیجه گرفتن عکس های سلفی با فوکوس خوب از طریق آن کمی دشوار است ضمن آنکه جزئیات اندکی در پس زمینه دیده خواهد شد. در سلفی هایی که درون فضاهای بسته گرفته می شوند نویز محسوسی در تصاویر دیده می شود و در شرایط کم نور این نویز بدتر می شود.

مد پرتره یکی دیگر از نقاط ضعف گلکسی زد فلیپ است. هیچ خبری از افکت بوکه نیست و هرآنچه که در پس زمینه عکس های پرتره دوربین سلفی این گوشی باشد تار دیده می شود. در نتیجه میتوان گفت که عکس ها عمق کافی را ندارند.

DxOMark مدعی شده که ویدیوهای گرفته شده با این لنز به مراتب بهتر از عکس های آن هستند.

اما نکته اینجاست که اگر بخواهید با دوربین سلفی این گوشی ویدیو ضبط کنید تصاویر عمق میدان بسیار اندکی خواهند داشت و علت هم این است که چهره های موجود در پس زمینه کاملا در فوکوس لنز قرار نمی گیرند. البته DxOMark امتیاز فیلم برداری با کیفیت 4K را به این دوربین داده است.

در انتها باید یادآور شویم که گلکسی زد فلیپ به خاطر ابعاد کوچک و نمایشگر منعطفش خود را از دیگران متمایز کرده و این ویژگی ها به بهای ضعف امکانات تصویری اش تمام شده است. با این همه دوربین این گوشی باز هم در سطح قابل قبول است اما نمی توان آن را گل سر سبد پرچمداران دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی