ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افت ۷ درصدی بازار موبایل اروپا در فصل اول ۲۰۲۰ به دلیل کرونا

بر اساس جدیدترین گزارش شرکت تحقیقاتی Counterpoint، شیوع ویروس کرونا فروش موبایل در اروپا را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ با ۷ درصد کاهش در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۹ مواجه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

بر اساس جدیدترین گزارش شرکت تحقیقاتی Counterpoint، شیوع ویروس کرونا فروش موبایل در اروپا را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ با ۷ درصد کاهش در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۹ مواجه کرده است. بازار اروپای غربی با میانگین کاهش ۹ درصدی فروش گوشی، آسیب بیشتری را نسبت به بازار اروپای شرقی با افت ۵ درصدی تجربه کرده‌ است.

ویروس کرونا کاربران کشورهای اروپایی را مجبور کرده تا فعلا فکر خرید گوشی جدید را از سر بیرون کنند. ایتالیا بیشترین خسارت را از شیوع ویروس دیده و بازار موبایل آن در سه ماهه اول ۲۰۲۰ کاهش ۲۱ درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل تجربه کرده است.

کاهش فروش گوشی‌ها در بازارهای دیگر کشورها اروپایی نیز مشاهده می‌شود. فروشگاه‌های اینترنتی با تبلیغات بیشتر و افزایش فروش اینترنتی گوشی‌ها، تا حدی تأثیرات منفی شیوع ویروس را جبران کردند این در حالیست که فروشگاه‌های فیزیکی به خاطر تعطیلی‌های گسترده و قوانین قرنطینه خسارت فراوانی دیده‌اند.

نکته جالب آنکه بازار موبایل روسیه در سه ماه اول سال جاری میلادی افت ناچیز 1 درصدی را در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل تجربه کرده است. ویروس کرونا اواخر مارس و اوایل آوریل (پایان فصل اول ۲۰۲۰) در روسیه شیوع پیدا کرد و به همین دلیل بازار موبایل این کشور تا حد زیادی از تأثیرات منفی شیوع ویروس در امان مانده است.

سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی و اوپو به ترتیب پنج شرکت بزرگ بازارهای اروپایی در سه ماهه اول ۲۰۲۰ بوده‌اند. سامسونگ با ۲۹ درصد، بیشترین سهم را از بازار موبایل اروپا در فصل اول سال جاری میلادی داشته که نسبت به بازه مشابه در سال قبل، کاهش ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

سهم اپل از بازار موبایل اروپا در فصل اول سال جاری میلادی، ۲۲ درصد بوده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل تنها ۱ درصد افت داشته است. هواوی در مقایسه با سه ماهه اول ۲۰۱۹، سهم بیشتری را از بازار موبایل اروپا از دست داده و با ۱۶ درصد در رتبه سوم قرار گرفته است. سهم شیائومی و اوپو به ترتیب ۷ و ۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pars
    pars | ۱۶ خرداد ۱۳۹۹

    سامسونگ و شیائومی حرف ندارند.

مطالب پیشنهادی