ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مامور سابق MI6
علمی

مامور سابق MI6: کرونا ویروس جدید ساخته دست دانشمندان چینی است

سر ریچارد دیرلاو که به مدت ۳۸ سال در سرویس اطلاعاتی بریتانیا کار کرده، ضمن اشاره به یک گزارش علمی تازه منتشر شده، مدعی شده که کرونا ویروس جدید حاصل مهندسی دانشمندان چینی است. این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

سر ریچارد دیرلاو که به مدت ۳۸ سال در سرویس اطلاعاتی بریتانیا کار کرده، ضمن اشاره به یک گزارش علمی تازه منتشر شده، مدعی شده که کرونا ویروس جدید حاصل مهندسی دانشمندان چینی است. این در حالیست که کارشناسان و محققان باور دارند ویروس عامل کووید ۱۹ پیش از آنکه در میان انسان ها شیوع پیدا کند در بدن برخی حیوانات وجود داشته است.

پروفسور دیوید روبرتسون از دانشگاه گلاسکو ماه گذشته به کمیته علوم و تکنولوژی مجلس اعیان اسکاتلند گزارش داد که هیچ شواهی دال بر اینکه ویروس کووید ۱۹ توسط انسان ساخته شده باشد وجود ندارد.

او در گزارش خود گفت:

فکر نمی کنم بشر آنقدر باهوش باشد که بتواند این ویروس را طراحی کند. این ویروس بیش از اندازه منحصر بفرد است. شما میتوانید به تئوری های توطئه رجوع کنید اما ما هیچ شواهدی نداریم.

با این حال سر ریچارد با استناد به یک مقاله علمی که همین هفته توسط یک تیم تحقیقاتی نروژی-بریتانیایی منتشر گردید مدعی شده المان های کلیدی در توالی ژنتیکی این ویروس «به آن اضافه شده اند» و احتمالا این ویروس به صورت طبیعی ایجاد نشده است.

مامور سابق MI6

این پژوهش توسط پروفسور Angus Dalgleish از بیمارستان سنت جورج دانشگاه لندن و بیرگر سورنسن ویروس شناس نروژی انجام شده است و در آن این دو محقق مدعی شده اند که بخش هایی به سطح میخی SARS-CoV-2 اضافه شده اند و این توضیح می دهد که چرا ویروس مورد بحث خود را به انسان متصل می کند.

مامور سابق MI6 در پادکستی که توسط نشریه تلگراف منتشر شد مدعی شده که دانشمندان چینی احتمالا مشغول تست این ویروس روی خفاش ها بوده اند که ناگهان ویروس از آزمایشگاه به بیرون سرایت کرده است. او همچنین در صحبت هایش خاطرنشان کرد که چین باید خسارت جهانی ناشی از شیوع کووید ۱۹ را پرداخت کند و نتایج این تحقیق می توانند دلایل روشنی در حقانیت این خواسته باشند.

او صحبتهایش را اینطور ادامه داد:

فکر نمی کنم که این ویروس تصادفی پیدا شده باشد. این سوال مطرح می شود که اگر چین مسئولیت این کار را بر عهده بگیرد آیا حاضر به پرداخت جریمه می شود؟

نشریه دیلی تلگراف گزارش داده که این مقاله علمی چندین بار بازنویسی شده چون برخی دانشمندان بخش نتیجه گیری آن را رد کرده اند. نسخه اولیه از این پژوهش مدعی شده بود به زودی شواهدی را در اثبات دست ساز بودن ویروس کووید ۱۹ ارائه خواهد کرد. قرار است که تحلیل های بیشری روی این پژوهش انجام و نتایج طی روزهای آتی منتشر شود. استدلال کلی محققان و مولفان این پژوهش آن است که چون کووید ۱۹ مشخصه های منحصربفردی دارد پس احتمالا حاصل دستکاری انسان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • imaliw
    imaliw | ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

    متاسفانه با این کار چینی های اشغالخور وارد یه جنگ بیولوژیک شدیم امیدوارم در تلافیش امریکا یه ویروس ویروس زامبی کنون بده بیرون? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی