ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لکه نفتی
علمی

اعلام وضعیت اضطراری به دنبال نشت ۲۰ هزار تن نفت در سیبری

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز گذشته به خاطر نشت ۲۰ هزار تن نفت به داخل رودخانه ای در محدوده مدار شمالگان اعلام وضعیت اضطراری کرد. این اتفاق حدودا یک هفته پیش رخ داد و در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز گذشته به خاطر نشت ۲۰ هزار تن نفت به داخل رودخانه ای در محدوده مدار شمالگان اعلام وضعیت اضطراری کرد.

این اتفاق حدودا یک هفته پیش رخ داد و در جریان آن محصولات نفتی یکی از مخازن نیروگاه صنعتی متعلق به شرکت Norilsk Nickel به داخل رودخانه ای به اسم Ambarnaya نشت کرد؛ Norilsk Nickel بزرگ ترین تولید کننده پالادیوم و یکی از بزرگ ترین تولیکنندگان نیکل، پلاتین و مس دنیا به شمار می رود.

این حادثه در نیروگاه Nadezhdinski Metallurgical رخ داد و نفت بعد از آن نشت کرد که مخزن سوخت یک کارخانه تولید برق در نزدیکی شهر نوریلسک سیبری فروریخت.
لکه نفتی

پوتین که در یک نشست تلویزیونی به گفتگو در رابطه با اقدامات صورت گرفته برای پاکسازی این لکه نفتی حضور یافته بود بعد از آنکه شنید مقامات این منطقه دو روز بعد از حادثه و از طریق شبکه های اجتماعی متوجه چنین اتفاقی شده ند شوکه شد و در همان برنامه تلویزیونی به Alexander Uss فرماندار منطقه هشدار جدی بابت این سهل انگاری داد.

پوتین در رابطه با این اتفاق گفت: چرا سازمان های دولتی دو روز بعد از ماجرا از آن آگاه شدند؟ قرار است از طریق شبکه های اجتماعی از بروز حوادث اضطراری باخبر شویم؟ او در ادامه در منطقه ای که لکه نفتی در آن ایجاد شده اعلام وضعیت اضطراری کرد و اعلام نمود که دولت هرآنچه در توان دارد برای پاکسازی این لکه نفتی انجام میدهد.

لکه نفتی

نیروگاه صنعتی Norilsk Nickel نیز در بیانیه خود اعلام کرد که این اتفاق به خاطر غرق شدن ناگهانی پست های پشتیبانی در زیرزمین مخزن ذخیره سازی رخ داده و تیم های واکنش اضطراری بلافاصله خود را به محل نیروگاه رساندند تا فرایند پاکسازی را آغاز نمایند. به گفته او این لکه نفتی در منطقه ای دور افتاده ایجاد شده است و هیچیک از مناطق محلی تحت تاثیر آن قرار نخواهند گرفت.

هم اکنون در شهر Norilsk و منطقه Taymir وضعیت اضطراری اعلام شده است و یک تیم واکنش اضطراری نیز به سرپرستی شهردار شکل گرفته است تا خسارات ناشی از این لکه را به حداقل میزان ممکن برسانند.

Norilsk Nickel مجموعا ۲۵۰ نفر از نیروهای خود را به منطقه گسیل داده است و ۷۲ دستگاه مکش را برای جمع آوری این لکه نفتی به منطقه فرستاده. تاکنون ۲۶۲ تن از سوخت دیزلی نشت یافته و ۸۰۰ متر مکعب از خاک آلوده منطقه نیز پاکسازی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی