ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

الگوی پاتوشی
تکنولوژی

خالق الگوی پاتوشی: ساتوشی ناکاموتو هیچوقت بیت کوین هایش را خرج نمی کند

محققی که ۱.۱ میلیون بیت کوین استخراج شده توسط ساتوشی ناکاموتو را شناسایی کرده، مدعی شده که براساس تحقیقاتش ساتوشی فرد از خود گذشته ایست و هیچوقت بیت کوین هایش را خرج نمی کند. سرجیو ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

محققی که ۱.۱ میلیون بیت کوین استخراج شده توسط ساتوشی ناکاموتو را شناسایی کرده، مدعی شده که براساس تحقیقاتش ساتوشی فرد از خود گذشته ایست و هیچوقت بیت کوین هایش را خرج نمی کند.

سرجیو دیمیان لرنر طراح لایه دوم پروتکل RSK بیت کوین و محقق شناخته شده رمزارز در جامعه ردیت مدعی شده سه سال طول کشید که او رخنه های امنیتی را در کد بیت کوین کشف کند و همین مساله او را به کشف الگوی پاتوشی هدایت کرده است.

به حریم خصوصی ساتوشی احترام بگذارید

الگوی پاتوشی ماینری را توصیف می کند که با استفاده از یک الگوریتم اندک متفاوت ۱.۱ میلیون بیت کوین را استخراج کرده است. بسیاری باور دارند که این شخص همان ساتوشی ناکاموتو است. لرنر در این رابطه گفته است برای آنکه بیش از این خالق بیت کوین را اذیت نکند در این امر تجسس نمی کند.

او همچنین مدعی شد که براساس تحقیقاتش و درکی که از ساتوشی به دست آورده باورد دارد که او هیچگاه بیت کوین های استخراج شده خود را خرج نمی کند.

ساتوشی قلابی در دادگاه

الگوی پاتوشی

در سویی دیگر کریگ رایت دانشمندان استرالیایی که ادعا کرده بود همان ساتوشی ناکاموتو است، در دادگاهی که به تازگی برگزار شد این ادعا را که به کلیدهای خصوصی آدرس های ساتوشی دسترسی ندارد، رد کرد.

رایت همواره مدعی بود که به تنهایی به کلیه آدرس های بیت کوین ساتوشی دسترسی دارد اما بسیاری او را یک دروغگو خوانده اند.

به گفته رایت هرکسی که به اعتبار و گفته هایش شک دارد درکی از امضاهای دیجیتالی ندارد.

رایت به خاطر شکایت شریکش دیو کلیمن در دادگاه حضور پیدا کرده است. کلیمن مدعی است که آنها طی دوره همکاری شان با هم میلیاردها دلار بیت کوین استخراج کرده اند و حالا سهمش را می خواهد.

رایت اما در دفاع از خود لیستی از آدرسهای اولیه بیت کوین را به دادگاه ارائه کرده و مدعی شده این آدرسها تماما به خود او تعلق دارند. با این حال در ۲۴ می امسال یک فرد ناشناس پیامی حاوی کلیدهای شخصی مربوط به ۱۴۵ عدد از این آدرسها را منتشر کرد و کلیمن نیز با استناد به افشای این اطلاعات مدعی شد که لیست ارائه شده توسط رایت به کلی جعلی است.

آدرس های ارائه شده در دادگاه به بیتکوین هایی مربوط هستند که بین ۱۰ می سال ۲۰۰۹ تا ژانویه ۲۰۱۰ استخراج شده اند و بازرسان استرالیایی تلاش میکنند پرده از راز آنها بردارند. در ۲۰ می امسال گروهی ناشناخته ۴۸۶ هزار دلار بیت کوین را از طریق یکی از آدرس هایی که رایت مدعی شده بود متعلق به اوست و در لیست خود به آن اشاره کرده بود، جابجا کرد و همین مساله گمانه زنی هایی را در رابطه با دروغ بودن ادعای او مطرح نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی