ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رهبران موفق در بحران
علمی

بیل گیتس سکوت خود را شکست: اتهامات پیرامون کرونا احمقانه هستند

موسس و مدیرعامل سابق مایکروسافت، بیل گیتس یکی از ثروتمندترین افراد جهان است که بخشی از ثروت خود را صرف کارهای خیرخواهانه می‌کند. کمک مالی و سرمایه‌گذاری گسترده موسس مایکروسافت در زمینه تولید واکسن کرونا، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

موسس و مدیرعامل سابق مایکروسافت، بیل گیتس یکی از ثروتمندترین افراد جهان است که بخشی از ثروت خود را صرف کارهای خیرخواهانه می‌کند. کمک مالی و سرمایه‌گذاری گسترده موسس مایکروسافت در زمینه تولید واکسن کرونا، اتهامات زیادی را متوجه وی ساخته و حالا گیتس نسبت به آن‌ها واکنش نشان داده است.

بیل گیتس اتهامات پیرامون کمک مالی وی برای توسعه و ساخت واکسن کرونا را بسیار عجیب اعلام کرده. مدیرعامل سابق مایکروسافت در ادامه گفته:

«اکثر افرادی که با آن‌ها صحبت می‌کنم، چنین اتهاماتی را مطرح نکرده‌اند، بنابراین ارتباط مستقیمی با آن ندارم تا بتوانم درکش کنم.»

گیتس تا به امروز کمک‌های مالی زیادی به شرکت‌های دارویی کرده که برای مثال می‌توان به کمک مالی ۷۵۰ میلیون دلاری به شرکت بریتانیایی «آسترازنکا» اشاره کرد، کمپانی که اخیرا از عرضه انبوه واکسن خود در اوایل مهرماه خبر داده است.

مدیرعامل سابق مایکروسافت نزدیک به دو دهه است که از طرفداران واکسیناسیون محسوب می‌شود و در این زمان توسط «اتحاد Gavi» که سازمانی با همکاری بنیاد بیل و ملیندا گیتس، «یونیسف»، بانک جهانی و سازمان جهانی بهداشت است، در این حوزه تلاش‌های زیادی کرده است. روز گذشته بنیاد گیتس خبر از کمک مالی ۱.۶ میلیارد دلاری به Gavi داد. این همکاری جهانی همچنین ۱۰۰ میلیون دلار کمک مالی برای کمک به عرضه واکسن کرونا در کشورهای فقیر از سوی بنیاد گیتس دریافت می‌کند.

بیل گیتس

در گذشته جمهوری خواهان اعلام کرده بودند که گیتس با استفاده از واکسن کرونا به دنبال جاسوسی از مردم است. موسس مایکروسافت نسبت به اتهامات اعلام کرده:

«به نوعی این موارد بسیار عجیب هستند، شما تقریبا می‌خواهید آن را طنز درنظر بگیرید، اما بنظرم اصلا با موضوع طنزآمیزی روبه‌رو نیستیم. من هرگز درگیر کارهای مربوط به میکروچیپ‌ها نبوده‌ام. انکار این موضوع بسیار سخت است چرا که بسیار عجیب و احمقانه هستند و حتی تکرارش، می‌تواند به آن اعتبار دهد.»

این اولین باری نیست که بیل گیتس با اتهاماتی پیرامون واکسن کرونا مواجه می‌شود و تا به امروز سازمان‌های مخالف واکسیناسیون شایعات و مطالب غلط بی‌شماری پیرامون وی منتشر کرده‌اند. گیتس در پایان اعلام کرده که فکر نمی‌کند تئوری‌ها تاثیر چندانی روی واکسیناسیون مردم داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی