ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن کرونا آکسفورد
علمی

عرضه انبوه واکسن کرونا در مهرماه توسط کمپانی «آسترازنکا»

مدیر اجرایی شرکت داروسازی بریتانیایی «آسترازنکا» اعلام کرده در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌ها، دو میلیارد دوز از واکسن کرونا این کمپانی اواخر شهریور و اوایل مهر وارد بازار می‌شود. این شرکت با دانشگاه «آکسفورد» که ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

مدیر اجرایی شرکت داروسازی بریتانیایی «آسترازنکا» اعلام کرده در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌ها، دو میلیارد دوز از واکسن کرونا این کمپانی اواخر شهریور و اوایل مهر وارد بازار می‌شود.

این شرکت با دانشگاه «آکسفورد» که در زمینه واکسن پیشتاز است، همکاری می‌کند و تا به امروز چندین دوز از واکسن را به تولید رسانده، البته هنوز مورد تایید قرار نگرفته‌اند. مدیر اجرایی این شرکت، «پاسکال سوریت» اعلام کرده:

«ما در مسیر پیشرفت قرار داریم. ما تولید این واکسن را آغاز کرده‌ایم و باید آن را برای استفاده در زمانی که نتایج بدست آمدند، آماده کنیم. تصور ما این است که نتایج تا پایان تابستان، اواخر مرداد و اوایل شهریور آماده می‌شوند، بنابراین در اواخر شهریور و اوایل مهر متوجه می‌شویم که واکسن کارآمدی داریم یا خیر.»

این شرکت هفته گذشته اعلام کرد که با «ائتلاف نوآوری‌ها برای آمادگی در برابر اپیدمی»، «اتحاد واکسن Gavi» و «موسسه سرم هند» توافقنامه‌هایی را امضا کرده که به لطف آن‌ها، ظرفیت تولید واکسن کرونا دو برابر می‌شود و به دو میلیارد دوز می‌رسد.

همکاری با موسسعه هندی که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان واکسن در جهان محسوب می‌شود، تامین واکسن برای کشورهای با سطح درآمد متوسط و پایین را در پی خواهد داشت. آسترازنکا همچنین زنجیره تامین جداگانه‌ای برای کشورهای اروپایی، ایالات متحده آمریکا و هند ایجاد کرده و همچنین بدنبال تولید این واکسن در کشور چین است.

آسترازنکا

تولید واکسن پیش از مشخص شدن نتایج آزمایش‌ها، ریسک بالایی دارد چرا که در صورت عدم موفقیت آن در آزمایش‌های انسانی، امکان عرضه به بازار وجود نخواهد داشت. با این وجود برای اینکه بتوان به موقع واکسن را روانه بازار کرد، باید از هم اکنون مشغول به تولید آن شد.

دانشگاه آکسفورد آزمایش‌های اولیه واکسن خود را دو ماه پیش با مشارکت صدها داوطلب آغاز کرد و حالا قصد دارد تعداد آن‌ها را به ۱۰ هزار نفر افزایش دهد. آکسفورد ماه گذشته از پیشرفت در این حوزه خبر داد. محققان اعلام کرده‌اند که اواسط ماه جاری میلادی شروع به آزمایش این واکسن در کشور برزیل خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۱۸ خرداد ۱۳۹۹

    بدنبال تواید واکسن در کشور چین هست اینا احمقن واقعا
    چین کرونارو گسترش داد حالا اینا میخوان تولید واکسنو در کشور چین انجام بدن

مطالب پیشنهادی