ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واگذاری ۱۷۹ هزار اشتراک رایگان تلویزیون اینترنتی به شهروندان

معاون دولت الکترونیکی در سازمان فناوری اعلام کرد که 13 سرویس تلویزیون اینترنتی و ویدیویی (IPTV و VOD) و 26 شرکت FCP در طرح هدیه یک ماهه به کاربران شرکت کرده‌اند؛ طرحی که حالا در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

معاون دولت الکترونیکی در سازمان فناوری اعلام کرد که 13 سرویس تلویزیون اینترنتی و ویدیویی (IPTV و VOD) و 26 شرکت FCP در طرح هدیه یک ماهه به کاربران شرکت کرده‌اند؛ طرحی که حالا در آن 179 هزار مشترک از اشتراک یک ماهه رایگان تلویزیون‌های اینترنتی بهره مند شده‌اند.

«انتخاب هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی» طرحی است که از تقریبا ۱۰ روز قبل توسط وزارت ارتباطات برای شهروندان ایرانی رونمایی شده و به مرحله اجرا درآمده است. «محمدابراهیم محمدپناه» معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات در گفت و گو با ایرنا به شرح جزییات این طرح پرداخته است.

به گفته محمدپناه، ترویج سکوهای عرضه و مصرف محتوای ویدیویی بومی در لایه خدمات و جنبه دسترسی هرچه بیشتر شهروندان به شبکه پهن باند ثابت جزو اهداف اصلی این طرح بوده است:

«این طرح با مجری گری سازمان فناوری اطلاعات ایران با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ‌مرکز ملی فضای مجازی، مشارکت داوطلبانه شرکت‌های ارائه‌کننده سرویس تلویزیون اینترنتی (IPTV) ویدیوی برخط (VoD) و همچنین اپراتورهای پهن‌باند ثابت از بخش خصوصی، اجرایی شده است.»

در طرح مذکور هر شهروندی که مالک یک اشتراک اینترنت خط ثابت (ADSL و یا VDSL) است و این اشتراک روی خط تلفنی به نام خود شهروند باشد، می تواند اشتراک رایگان VODها و IPTVها را هدیه بگیرد. به گفته محمدپناه علاوه بر اشتراک رایگان، اپراتورهای دسترسی پهن‌باند ثابت مشارکت‌کننده در طرح، هزینه ترافیک مربوط به این سرویس‌ها در بازه طرح برای مشترکین را رایگان در نظر گرفته اند.

محمدپناه میگوید تا امروز ۱۷۹ هزار اشتراک رایگان یک‌ماهه تحویل شده است: «استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و فارس بیشترین تعداد کاربر را دارند و استقبال به ترتیب در شهرهای قم، سمنان، تهران، یزد و اصفهان نسبت به جمعیت شان از دیگر شهرها بیشتر بوده است.»

محمدپناه تاکید میکند هنوز درباره تمدید این طرح صحبتی نشده اما احتمال تمدید آن با موافقت شرکتهای مشارکت کننده وجود دارد.

او در پاسخ به این پرسش که برخی این کار وزارت ارتباطات را در جهت کاهش نفوذ صدا و سیما و تحت فشار قرار دادن این دستگاه برای پس دادن فرکانس های ۷۰۰-۸۰۰ اعلام کردند، گفته که «با توجه به دقت نظری که مرکز ملی فضای مجازی در جلب مشارکت سرویس‌های تلویزیون اینترنتی داشته است و مشخصاً مجوز ساترا را که ذیل سازمان صدا و سیما فعالیت می‌کند، برای همکاری این سرویس‌ها در این طرح الزامی دانسته است، این اقدام نه تنها تقابلی با صدا و سیما ندارد، بلکه با رویکرد مثبت آن سازمان، می‌تواند تقویت صدا و سیما را در عرصه فضای مجازی به دنبال داشته باشد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • dastan
    dastan | ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

    ای کاش برای اپراتور های تلفن همراه هم بود

  • هایزنبرگ
    هایزنبرگ | ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

    چی شد؟ هم بودجه مردم رو بگیرن هم بهشون اشتراک بفروشن؟ صداسیما مگه پول میگرفت که اینا دارن میگیرن؟ اصلا کسی نگاه هم می‌کنه؟

  • فرید
    فرید | ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

    این تلویزیون اینترنتیا یا فیلم ایرانین یا خارجیه سانسور و دوبله شده که جفتشو سگ نگا نمیکنه ، قبلنا چون با مخابرات حجمش مجانی بود وقتی اشتراک رایگان میدادن یه ۴ تا کارتون باهاش نگا میکردم ، ولی از وقتی حجم کم میکنه دیگه با اشتراک مجانیا هم نمیارزه چیزی نگا کرد

  • javad_xbox
    javad_xbox | ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

    مگه مردم ایران در سال 2020 هنوز تلویزیون ایران نگاه میکنن?

    • حمید
      حمید | ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

      می خوای ماهواره ی دو رو رو نگاه کنن ؟

مطالب پیشنهادی