ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اخطار اتحادیه اروپا به خودروسازان: آلایندگی را کاهش ندهید، جریمه می‌شوید

آژانس حفاظت از محیط زیست اتحادیه اروپا چهارشنبه گذشته داده‌های جدیدی را در رابطه با میزان آلایندگی خودروها منتشر کرد. بر اساس این داده‌ها میانگین CO2 خروجی از خودروهای نو که در اتحادیه اروپا و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

آژانس حفاظت از محیط زیست اتحادیه اروپا چهارشنبه گذشته داده‌های جدیدی را در رابطه با میزان آلایندگی خودروها منتشر کرد. بر اساس این داده‌ها میانگین CO2 خروجی از خودروهای نو که در اتحادیه اروپا و بریتانیا پلاک شده‌اند، برای دومین سال پیاپی افزایش پیدا کرده و به 120.8 گرم در هر کیلومتر رسیده است. این رقم در مقایسه با سال 2018 دو گرم بیشتر شده است.

با توجه به حساسیت‌هایی که در اروپا نسبت به موضوع آلایندگی وجود دارد، به خودروسازان اخطار داده شده تا تلاش‌های خود را برای رعایت قوانین مربوطه افزایش دهند، در غیر این صورت آنها با جریمه‌های سنگینی روبرو خواهند شد.

اخطار اتحادیه اروپا به خودروسازان

در سال 2020 کاهش 27 درصدی میزان آلایندگی در مقایسه با سال 2018 هدف‌گذاری شده و میانگین آلایندگی خودروهای نو امسال باید برابر با 95 گرم به ازای هر کیلومتر باشد.

کمیسیون اروپا در این باره گفته:

خودروسازان باید میزان مصرف سوخت سبد محصولات خود را بهبود بخشیده و با شتاب بیشتری به سمت مدل‌هایی با آلایندگی کم یا صفر حرکت کنند.

اخطار اتحادیه اروپا به خودروسازان

گفته می‌شود فاصله گرفتن از خودروهای دیزلی کم‌مصرف و گرایش به سمت مدل‌های بنزینی دلیل اصلی افزایش میانگین آلایندگی خودروهای جدید بوده است. آنطور که یکی از نشریات اروپایی گزارش کرده، سهم خودروهای دیزلی از بازار 9 درصد کاهش یافته است. طبق آمار در سال 2018 مدل‌های بنزینی 60 درصد و مدل‌های دیزلی 36 درصد از بازار خودروهای نو را در اختیار داشتند.

علاوه‌بر این، رشد محبوبیت شاسی‌بلندها و کراس‌اوورها به عنوان دیگر عامل موثر در افزایش میزان آلایندگی خودروهای جدید شناخته می‌شود. حتما می‌دانید که چنین مدل‌هایی به دلیل ابعاد بزرگ‌تر و وزن سنگین‌تر مصرف سوخت بیشتری دارند.

کاهش میزان دی‌اکسیدکربن آزاد شده در جو یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های اتحادیه اروپا به شمار می‌رود. این اتحادیه قصد دارد با پیاده‌سازی استراتژی بلندپروازانه «قرارداد سبز» (Green Deal) تا سال 2050 اثرات منفی بر شرایط جوی را به صفر برساند. از آنجایی که خودروها نقش پررنگی در آلوده کردن هوا دارند، زیر ذره‌بین کمیسیون اروپا قرار گرفته و انتظار می‌رود شاهد قوانینی سختگیرانه‌تر برای مدل‌های جدید باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی