ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دادستان‌های آمریکایی در پی تجزیه بخش تبلیغات گوگل هستند

بر اساس گزارش جدیدی، دادستان‌های ایالتی آمریکا در حال تحقیق پیرامون نقض احتمالی قانون ضدانحصارگرایی توسط گوگل هستند که احتمالا باعث جداسازی کسب و کار تبلیغات این شرکت می‌شود. وزارت دادگستری به همراه تقریبا تمام ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

بر اساس گزارش جدیدی، دادستان‌های ایالتی آمریکا در حال تحقیق پیرامون نقض احتمالی قانون ضدانحصارگرایی توسط گوگل هستند که احتمالا باعث جداسازی کسب و کار تبلیغات این شرکت می‌شود.

وزارت دادگستری به همراه تقریبا تمام دادستان‌های ایالتی تحقیقی را آغاز کرده‌اند که روی جانبداری در موتور جستجو، تبلیغات و مدیریت سیستم عامل اندروید تمرکز دارد. سخنگوی گوگل، «Julie Tarallo McAlister» خبر از این داده که این شرکت به همکاری با وزارت دادگستری و دفتر دادستان تگزاس ادامه می‌دهد. وی اعلام کرده:

«ما اطلاعات جدید و نظری در این مورد نداریم. حقایق شفاف هستند: محصولات تبلیغات دیجیتال ما در یک صنعت شلوغ با صدها رقیب و فناوری رقابت می‌کنند و به کاهش هزینه‌ها برای تبلیغ‌کنندگان و مصرف‌کنندگان کمک کرده‌اند.»

نزدیک به یک ماه پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد دادستان‌های ایالتی با رهبری تگزاس دادخواستی درباره نقض قانون ضدانحصارگرایی گوگل تنظیم کرده‌اند و وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا نیز در تابستان امسال پرونده‌ای را علیه این غول جستجوی اینترنتی به جریان می‌اندازد.

گوگل

گوگل روز پنجشنبه تغییرات مدیریتی زیادی را اعلام کرد که شامل افزایش وظایف معاون ارشد ریاست این شرکت، «پراباکار راغوان» می‌شود. راغوان علاوه بر توسعه سیستم‌های تبلیغاتی، در مهندسی جستجوها نیز فعالیت خواهد کرد. چندین شکایت ضدانحصار علیه گوگل صورت گرفته که شامل تبلیغات سرویس‌های این شرکت در موتور جستجو و هزینه‌های دریافتی برای تبلیغات می‌شود. راغوان با مسئولیت جدید خود می‌تواند تمام بخش‌های موتور جستجوی گوگل شامل نتایج ارگانیک و تبلیغات را کنترل کنند.

دونالد ترامپ و دیگر جمهوری‌خواهان شرکت‌هایی مانند گوگل را به سانسور کردن محتوای محافظه‌کاران متهم می‌کنند، البته این شرکت چنین اتهامی را رد کرده. بد نیست بدانید تنها گوگل تحت نظر مقامات ایالتی قرار ندارد و شرکت‌های فیسبوک، آمازون و اپل نیز به علت سوءاستفاده از موقعیت و قدرت خود نیز مورد تحقیق‌ قرار می‌گیرند. باید منتظر ماند و دید نتیجه این تحقیقات به ضرر این شرکت‌ها تمام می‌شود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی