ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جذب سرمایه توسط استارتاپ دکتر ساینا: «تا سه سال دیگر وارد بورس می‌شویم»

مدیرعامل دکتر ساینا در گفتگو با دیجیاتو از چهارمین راند جذب سرمایه این تیم استارتاپی خبر داد؛ دکتر ساینا قصد دارد با این جذب سرمایه میلیاردی که از سوی صندوق جسورانه ایده نوتک آشنا صورت گرفته ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۰

مدیرعامل دکتر ساینا در گفتگو با دیجیاتو از چهارمین راند جذب سرمایه این تیم استارتاپی خبر داد؛ دکتر ساینا قصد دارد با این جذب سرمایه میلیاردی که از سوی صندوق جسورانه ایده نوتک آشنا صورت گرفته به حوزه هوش مصنوعی ورود پیدا کند، مرکز پشتیبانی ۲۴ ساعته راه‌اندازی کند و همچنین به ایرانیان خارج از کشور نیز سرویس ارائه کند.

«مهدی خدادادی» در گفتگو با دیجیاتو ضمن اشاره به اینکه آنها نزدیک به ۸ برابر در ایام شیوع کرونا رشد کرده‌اند، می‌گوید که این رشد ناگهانی و برنامه‌های بلند مدت دکتر ساینا برای رشد بیشتر در آینده، باعث شد که آنها به جذب سرمایه مجدد فکر کنند: «ما در دی ماه ۹۸ جذب سرمایه کرده بودیم اما با این حال با رشد ناگهانی که برای مجموعه صورت گرفت و برنامه‌های درازمدتی که در نقشه راه خود تدوین کردیم، حس کردیم که جذب سرمایه دیگری می‌تواند باعث نزدیک شدن دکتر ساینا به اهدافش بشود.»

خدادادی می‌گوید که دکتر ساینا تا به امروز بیش از یک میلیون مشاوره به کاربران خود ارائه داده است: «سه سال است که در این عرصه فعالیت می‌کنیم و اعتقاد داریم که فعالیت در این حرفه با بیلبوردهای تبلیغاتی و هزینه‌های هنگفت تبلیغات شدنی نیست و باید چارچوب و سیستم درستی در کار داشت تا بتوان در بازار موفق بود.»

خدادادی در پاسخ به این سوال که آیا آنها قصد دارند مانند برخی استارتاپ‌های هم‌حوزه‌شان که با بازیگران بزرگی نظیر اسنپ و آپ همکاری‌هایی کرده‌اند، پا به این راه بگذارند یا خیر به دیجیاتو می‌گوید که پیش از هاسپیتل، اسنپ با دکتر ساینا وارد مذاکره شده بود: «ما با اسنپ نزدیک به یک ماه صحبت کردیم ولی در نهایت نتوانستیم به تفاهم برسیم. ما نمی‌خواستیم برندی که طی سالها از دکتر ساینا به وجود آوردیم را کاملا تحت الشعاع برند دیگری قرار دهیم و هر راهی که رفتیم را از دست دهیم. هاسپیتل تیم استارتاپی بسیار کوچکتری است که این همکاری می‌تواند منجر به رشد خوبی برایش بشود اما ما ترجیح دادیم که مستقل ادامه دهیم.»

خدادای در ادامه می‌گوید که درخواست‌هایی از سوی مجموعه آپ برای ارائه خدمات خودشان در این اپلیکیشن داشته‌اند اما در حال حاضر چون سرویس دیگری نیز در این سرویس فعالیت دارد، معلوم نیست که دکتر ساینا تن به این همکاری بدهد یا خیر: «در هر صورت باید بگویم که موفقیت لزوما با ادغام شدن و یا همکاری با مجموعه‌های بزرگ به وجود نمی‌آید. مهم ارائه خدمات درست و دقیق است که ما در این سال‌ها در دکتر ساینا به این مهم دست یافته‌ایم.»

به گفته مدیرعامل مجموعه دکتر ساینا، آنها حالا یک تیم ۵۲ نفره هستند و با وجود چهار بار جذب سرمایه،  همچنان ۶۰ درصد سهام در اختیار بنیانگذاران دکتر ساینا است. او توسعه محصول و یا تملک دیگر استارت‌آپ‌های حوزه سلامت و همچنین ورود به حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را از مهمترین اهداف دکتر ساینا در سال ۹۹ عنوان می‌کند: «امیدواریم بتوانیم تا در سه سال آینده اولین استارتاپ سلامت محور باشیم که در بورس ظاهر می‌شویم و عرضه عمومی داشته باشیم.»

خدادادی در پاسخ به این سوال که آیا نهادهای پزشکی و نظام سلامت کشور در این ایام با آنها همکاری داشته‌اند و یا بیشتر باعث سنگ‌اندازی شده‌اند به دیجیاتو می‌گوید:

«خوشبختانه تعامل بسیار خوبی با وزارت بهداشت داریم. در کمیسیون استارتاپ‌های سلامت سازمان نظام صنفی تلاش کردیم تا ارتباط خوبی را با نهادهای دولتی و سلامتی شکل دهیم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه کنیم. تیم‌های استارتاپی در ایران کمی لوس شده‌اند و فوری می‌گویند اگر دولت با ما ذ‌ره‌ای همکاری نکند، ما از ایران می‌رویم. این رفتار درستی نیست و زمانی که تصمیم گرفتیم در ایران بمانیم، باید با دولت وارد گفتمان منطقی شد و جایی تیم‌ها کوتاه بیایند و جایی دولت. یقین داشته باشید که این راه جواب می‌دهد و رفتار قهری هیچ‌گاه به سرانجام نرسیده است. خوشبختانه وزارت بهداشت و سازمان‌های سلامت در این ایام با تیم‌های استارتاپ‌های سلامت محور رفتار خوبی داشته‌اند و پشتیبان ما و دیگران بوده‌اند.»

دکتر ساینا هم‌اکنون با بیش از ۵۵۰ پزشک متخصص در ۴۳ گرایش تخصصی آماده پاسخگویی به سوالات کاربران است. این استارتاپ در دوران کرونا رشد ۸ برابری را تجربه کرده است. نکته جالب توجه این است که علی‌رغم این رشد بالا رضایتمندی کاربران از عدد ۸٫۸ به عدد ۹٫۲ از ۱۰ افزایش داشته است و این خود یک موفقیت برای این استارتاپ به شمار می‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی