ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه اولین پلتفرم محاسبات ابری اروپا کلید خورد؛ تلاش برای استقلال از چین و آمریکا

مقامات اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند که دیگر نمی‌خواهند به پلتفرم‌های ابری که در ایالات متحده آمریکا و چین فعالیت می‌کنند، وابسته باشند و به همین علت پروژه راه‌اندازی اولین پلتفرم محاسبات ابری اروپا را کلید ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

مقامات اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند که دیگر نمی‌خواهند به پلتفرم‌های ابری که در ایالات متحده آمریکا و چین فعالیت می‌کنند، وابسته باشند و به همین علت پروژه راه‌اندازی اولین پلتفرم محاسبات ابری اروپا را کلید زدند.

مقامات کشورهای آلمان و فرانسه از ایجاد اولین پلتفرم اروپایی برای محاسبات ابری «Gaia-X» خبر داده‌اند. سازندگان این پلتفرم اعلام کرده‌اند که خواستار خلق رقیبی برای سرویس‌های یکسان در کشورهای دیگر، ایالات متحده آمریکا و چین هستند.

برای اولین بار صحبت‌ها پیرامون پلتفرم محاسبات ابری اروپا در سال گذشته میلادی صورت گرفت و سال آینده میلادی راه‌اندازی می‌شود. مقامات شرکای تجاری این پلتفرم را معرفی کرده‌اند که شامل ۲۲ شرکت آلمانی و فرانسوی می‌شود. از میان این کمپانی‌ها می‌توان به «داسو سیستمز»، «Orange»، «زیمنس»، «اس آ پ»، «بوش» و «دویچه تلکام» اشاره کرد.

به گفته مقامات اروپایی، سرویس‌های وب آمازون با سهم ۴۷.۸ درصدی در بازار محاسبات ابری جهانی حکمرانی می‌کنند. در مقام‌های بعدی به ترتیب مایکروسافت Azure با سهم ۱۵.۵ درصدی، علی بابا با سهم ۷.۷ درصدی، گوگل با سهم ۴ درصدی و IBM با سهم ۱.۸ درصدی قرار گرفته‌اند که هیچ کدام از آن‌ها مربوط به شرکت‌های اروپایی نمی‌شود.

پلتفرم محاسبات ابری اروپا

با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از شرکت‌ها کارکنان خود را دورکار کردند که این موضوع نیاز به پلتفرم‌های محاسبات ابری را افزایش داد. «برونو لو مر»، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در این رابطه اعلام کرده:

«در طول بحران، شرکت‌ها به صورت گسترده مشغول به دورکاری شدند، بنابراین دستیابی به یک راه‌حل ابری امن اروپایی تبدیل به یک ضرورت شده است. ما چین و آمریکا نیستیم، ما کشورهای اروپایی با ارزش‌ها و منافع اقتصادی خود هستیم که می‌خواهیم از آن‌ها محافظت کنیم.»

Gaia-X از نرم افزار و سیستم‌های تحلیلی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند و پلتفرم محاسبات ابری ایجاد می‌کند که منافع امنیتی اتحادیه اروپا را تامین می‌کند. در آینده ۱۰۰ شرکت و موسسه تحقیقاتی از ۱۷ کشور اروپایی به این طرح اضافه می‌شوند که در میان آن‌ها، رهبران بازار نیز حضور دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی