ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تایوان
تکنولوژی

رویای ۱.۳ میلیارد دلاری تایوان برای بدل شدن به قطب فناوری جهان

دولت تایوان امیدوار است بر اساس برنامه‌ای جدید ۴۰ میلیارد دلار جدید تایوان (معادل با ۱.۳۴ میلیارد دلار) سرمایه را برای حوزه تحقیق و توسعه از سوی شرکت‌های خارجی فعال در حوزه فناوری جذب کند ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

دولت تایوان امیدوار است بر اساس برنامه‌ای جدید ۴۰ میلیارد دلار جدید تایوان (معادل با ۱.۳۴ میلیارد دلار) سرمایه را برای حوزه تحقیق و توسعه از سوی شرکت‌های خارجی فعال در حوزه فناوری جذب کند و سالانه ۶۳۰۰ شغل جدید ایجاد شود.

به گزارش رویترز به عنوان بخشی از این برنامه قرار است در طول دوره‌ای ۷ ساله بیش از ۱۰ میلیارد دلار جدید تایوان به عنوان یارانه برای جذب شرکت‌های خارجی تولید کننده چیپ در نظر گرفته شود تا امکانات تحقیق و توسعه خود را به تایوان منتقل کنند. در این راستا شرکت‌های فعال در حوزه چیپ بین‌المللی که مراکز تحقیق و توسعه خود را به تایوان منتقل کنند تا نیمی از هزینه خود را از دولت این کشور یارانه خواهند گرفت.

سرمایه‌گذاری‌ها شامل ۳ بخش خواهدبود:‌ هوش مصنوعی، 5G و حوزه نیمه هادی‌ها. دولت امیدوار است به این طریق پای شرکت‌ها برای فعالیت‌های مرتبط با تحقیق و توسعه را به تایوان باز کند و در عین حال زنجیره تامین مرتبط با این کشور تقویت شود.

اقتصاد جزیره تایوان به صادرات وابسته است و این کشور وطن کمپانی‌های بزرگی از جمله «شرکت صنایع نیمه هادی تایوان» یا «TSMC» به حساب می‌آید که بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده و تامین کننده چیپ برای غول‌های فناوری ایالات متحده از جمله اپل است.

صنایع نیمه هادی تایوان

دولت تایوان قصد دارد به این طریق، از فرصت‌ها استفاده کرده و با بهره بردن از تنش‌های بین ایالات متحده و چین به زنجیره تامین جهانی شکلی نو بدهد و در نهایت کشور را بدل به قطب بین‌المللی در حوزه فناوری‌های پیشرفته نماید. دولت این کشور در حال حاضر مشغول مذاکره با شرکت‌های بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری آتی در این کشور است. با این حال به جزئیات مذاکره اشاره‌ای نشده است.

اخیرا دونالد ترامپ قانون منع شرکت‌های آمریکایی از داد و ستد با هواوی را تمدید کرد و وزارت بازرگانی این کشور قانونی را تصویب نمود که بر اساس آن شرکت‌های خارجی که در فرایند تولید خود از نرم افزار یا سخت افزارهای آمریکایی استفاده می کنند، بدون دریافت مجوز از واشنگتن حق فروش چیپ به هواوی را ندارند. البته این قانون فروش چیپ های در خط تولید را تا ۱۲۰ روز بلامانع دانسته بود اما موجب وارد شدن ضربه‌ای بزرگ بر شرکت‌های تامین کننده هواوی نظیر TSMC شده بود. تصمیم اخیر دولت تایوان می‌تواند ورق را به نفع TSMC باز گرداند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی