ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شبکه 5G، مانع اصلی عرضه گوشی‌های قاتل پرچمدار قدرتمند

سالانه گوشی‌های پرچمدار زیادی روانه بازار می‌شوند و در این میان با گوشی‌های مواجه شده‌ایم که عنوان «قاتل پرچمدار» را یدک می‌کشند. اما امسال موضوع کمی متفاوت است، چرا که شرکت‌ها برای کاهش قیمت پرچمدارهای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

سالانه گوشی‌های پرچمدار زیادی روانه بازار می‌شوند و در این میان با گوشی‌های مواجه شده‌ایم که عنوان «قاتل پرچمدار» را یدک می‌کشند. اما امسال موضوع کمی متفاوت است، چرا که شرکت‌ها برای کاهش قیمت پرچمدارهای تقریبا ارزان قیمت خود مجبور به استفاده از قطعات قدرتمند سال گذشته مانند چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس شده‌اند.

پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G تبدیل به ترند این روزهای دنیای موبایل شده و بدون هیچ شکی استفاده از مودم 5G، قیمت گوشی‌های پرچمدار را افزایش داده است. اپراتورها پیش از اینکه تولیدکنندگان قادر به ساخت گوشی‌های 5G باشند، این شبکه ارتباطی را تبلیغ کردند که همین موضوع باعث فشار مضاعف روی شرکت‌های سازنده گوشی‌های موبایل شد.

اسنپدراگون ۸۶۵

چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ و مودم 5G باعث شده گوشی‌های قاتل پرچمدار نسبت به سال گذشته قدرت کمتری داشته باشند، چرا که اگر نیاز به یک گوشی قدرتمند با شبکه ارتباطی 5G داشته باشید، باید پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ را به همراه مودم جداگانه اسنپدراگون X55 سفارش دهید.

نیاز به اینترنت 5G، افزایش کیفیت نمایشگر و دوربین‌ها باعث شده بسیاری از سازندگان به سراغ پردازنده‌های قدرتمند بروند که گزینه‌ای غیر از اسنپدراگون ۸۶۵ ندارند. این موضوع باعث شده گوشی‌های پرچمدار امسال قیمت بالاتری نسبت به سال گذشته داشته باشند، البته این موضوع درباره ال جی صادق نیست. در جدول زیر قیمت برخی پرچمدارهای امسال و سال گذشته را مشاهده می‌کنید:

دستگاه چیپست سال عرضه قیمت پایه

ال جی V50 ThinQ

کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ ۲۰۱۹

۹۹۹ دلار

ال جی V60 ThinQ کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵

۲۰۲۰

۹۵۰ دلار

سامسونگ گلکسی S10 کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ ۲۰۱۹ ۸۹۹ دلار
سامسونگ گلکسی S20 کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ ۲۰۲۰

۹۹۹ دلار

شیائومی Mi 9 کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ ۲۰۱۹ ۴۴۹ یورو
شیائومی Mi 10 کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ ۲۰۲۰ ۷۹۹ یورو
سونی اکسپریا ۱ کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ ۲۰۱۹

۹۵۰ دلار

سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ ۲۰۲۰

۱۲۰۰ دلار

ریلمی X2 پرو کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس ۲۰۱۹ ۳۹۹ یورو
ریلمی X50 پرو کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ ۲۰۲۰

۵۹۹ یورو

رد مجیک 3S کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس ۲۰۱۹

۴۷۹ دلار

رد مجیک 5G کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ ۲۰۲۰

۵۷۹ دلار

در کنار افزایش قیمت پرچمدارها، ترند دیگری نیز در حال پیدایش است که می‌تواند تعادل را به بازار برگرداند. شرکت‌ها به سراغ بهینه‌سازی قطعات برای تولید گوشی‌های بالارده با عملکرد قابل قبول و قیمت مناسب رفته‌اند. شنیده‌ها از عرضه گوگل پیکسل ۵ با چیپست اسنپدراگون ۷۶۵ و مودم اسنپدراگون X52 و قیمت ۶۹۹ دلاری حکایت دارند. ال جی نیز از چیپست اسنپدراگون 765G در گوشی «ولوت» استفاده کرده است.

در مقابل این برندها، شرکت‌هایی مانند ریلمی به سراغ پردازنده‌های پرچمدار سال گذشته رفته‌اند که برای مثال می‌توان به گوشی ریلمی X3 سوپرزوم با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس اشاره کرد. در حالی که شاید برخی چنین محصولاتی را به علت عدم استفاده از جدیدترین پردازنده‌های بازار پرچمدار تلقی نکنند، عدم خرید قطعات جداگانه مانند مودم 5G کاهش قیمت آن‌ها را در پی دارد.

ریلمی X3 سوپرزوم

ریلمی در این محصول خود برای کاهش قیمت تنها به استفاده از پردازنده پرچمدار سال گذشته اکتفا نکرده و تصمیم گرفته آن را بجای نمایشگر OLED، به پنل LCD با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز نیز مجهز کند. این دستگاه همچنین از ۱۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR4X بهره می‌برد. از دیگر قربانیان این محصول می‌توان به فناوری شارژ سریع ۶۵ واتی «سوپردارت» اشاره کرد که جای خود را به فناوری ۳۰ واتی داده است.

وان پلاس مطرح‌ترین شرکت در زمینه ساخت پرچمدار با قیمت مقرون به صرفه محسوب می‌شد که این شرکت نیز امسال قیمت محصولات خود را افزایش داد و گران‌ترین پرچمدار خود تا به امروز را وارد بازار کرد. این احتمال وجود دارد که وان پلاس برای رقابت با شرکت‌هایی مانند ریلمی به سراغ توسعه گوشی ارزان قیمت‌تری برای ادامه سال جاری میلادی برود.

نظر شما درباره خرید گوشی‌های هوشمند جدید با مشخصات فنی پرچمدارهای سال گذشته چیست؟ آیا حاضرید برای خرید محصولی با قیمت پایین‌تر، از پردازنده قدیمی‌تر و ضعیف‌تر استفاده کنید؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • mehrdad6878
    mehrdad6878 | ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

    قاتل فقط nova 5t

  • بازل
    بازل | ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

    مسخرست بدنه ی شیشه ای .. اگه گوشی از دستتون بیفته نابود میشه ... پنل نمایشگر LCD ..شیاعومی ارزش خرید نداره

  • mohsen azad
    mohsen azad | ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

    در مورد شیائومی k30 5G نظرتون چیه؟با قیمت حدودی ۲۶۰ دلار

    • Reza12022
      Reza12022 | ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

      عالی و بسیار خوش قیمت

  • molavy
    molavy | ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

    خریدش دیوانگی هست‌
    یکی دو سال دیگه از نصف هم کمتر میشه، دکل هاش هم میاد، بعد عقلانی میشه

مطالب پیشنهادی