ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تسلا مینی بوس برقی می‌سازد؛ حمل ۱۲ سرنشین با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت

تسلا یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه تولید خودروهای برقی محسوب می‌شود که با محصولات خود به موفقیت بزرگی در بازار دست ‌پیدا کرده. شنیده‌ها به تولید مینی بوس برقی تسلا مبتنی بر خودروی مدل ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

تسلا یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه تولید خودروهای برقی محسوب می‌شود که با محصولات خود به موفقیت بزرگی در بازار دست ‌پیدا کرده. شنیده‌ها به تولید مینی بوس برقی تسلا مبتنی بر خودروی مدل ۳ اشاره دارند.

بر اساس گزارشی جدید، تسلا یک ون برقی با قابلیت حمل ۱۲ سرنشین را به عنوان بخشی از یک پروژه بزرگ که توسط شهر «سن برناردینو» در کالیفرنیا به ثبت رسیده، توسعه می‌دهد. آژانس حمل و نقل این شهر به چنین پروژه‌ای رای داده و یکی از شرکت‌های حاضر در این پروژه، «بورینگ» است.

بورینگ در زمینه ساخت تونل‌های زیرزمینی فعالیت دارد که از آن‌ها برای حمل و نقل با سرعت بالا استفاده می‌شود. در این پروژه، بورینگ وظیفه ساخت یک تونل میان مرکز شهر و فرودگاه را برعهده خواهد داشت. «کرت هاگمن»، سرپرست این ناحیه پس از اتمام رای‌گیری به خبرنگاران گفت که این شهر ابتدا بدنبال استفاده از خودروهای معمولی تسلا در این تونل بوده، اما شرکت‎‌‌های بورینگ و تسلا در حال کار روی یک خودروی استیشن بزرگ هستند.

مینی بوس برقی تسلا علاوه بر امکان حمل ۱۲ سرنشین، محلی برای قرارگیری بار این افراد نیز خواهد داشت. حداکثر سرعت این وسیله نقلیه به ۲۰۴ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با وجود انتشار این اطلاعات، تا به امروز تسلا یا بورینگ درباره طراحی و توسعه زیرساخت حمل و نقل جدید اظهار نظری نکرده‌اند.

مینی بوس برقی

بر اساس شنیده‌ها، مینی بوس برقی تسلا برپایه خودروی مدل ۳ به تولید می‌رسد. تسلا مدل ۳ یک خودروی برقی تقریبا ارزان قیمت و کامپکت است، بنابراین ساخت یک ون مبتنی بر آن کار چندان ساده‌ای نخواهد بود.

تسلا برای ساخت یک ون تمام الکتریکی باید طراحی مدل ۳ را به صورت کامل تغییر دهد تا قادر به حمل افراد و وزن زیادی باشد. با توجه به این موارد، شاید با یک ون مستقل روبه‌رو شویم. این ون در تونلی با طول ۴.۵ کیلومتر در عمق ۱۰.۵ متری زمین با سرعت بالای ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند تا افراد بتوانند در مدت زمان نزدیک به ۲ دقیقه، از مرکز شهر به فرودگاه برسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی