ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تقابل جت جنگنده و پهپاد؛ آینده جنگ‌های هوایی دستخوش تغییر می‌شود

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا قصد دارد سال آینده میلادی خلبان جت جنگنده را مقابل پهپاد کنترل شده توسط هوش مصنوعی قرار دهد. بر اساس گزارش منتشر شده توسط «Air Force Magazine» و به گفته ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا قصد دارد سال آینده میلادی خلبان جت جنگنده را مقابل پهپاد کنترل شده توسط هوش مصنوعی قرار دهد.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط «Air Force Magazine» و به گفته ژنرال نیروی هوایی و مدیر مرکز مشترک هوش مصنوعی آمریکا، «جک شنهن» این مبارزه هوایی در ژوئیه ۲۰۲۱ صورت می‌گیرد. شنهن در مصاحبه‌ای اعلام کرده که هم اکنون سیستم‌های مستقل و خودران زیادی در وزارت دفاع آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما سیستم‌های مستقل مبتنی بر هوش مصنوعی کمی در این حوزه وجود دارند.

شنهن آینده‌ای را پیش‌بینی کرده که در آن سیستم‌های مستقل و خودران کوچک، ارزان، یکبار مصرف و مجهز به هوش مصنوعی حضور چشمگیری دارند. این ژنرال در ادامه خبر از این موضوع داده که در حال همکاری با آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی جهت توسعه یک پهپاد برای مبارزه با جنگنده دارای خلبان است.

جت جنگنده

مدیر بخش خودران این آزمایشگاه، «استیون راجرز» امیدوار است که این سیستم ژوئیه سال آینده مورد آزمایش قرار بگیرد و بتواند با یک خلبان جنگنده مبارزه کند. راجرز و تیم آن انتظار ندارند که سال آینده پهپاد آن‌ها بتواند انسان را شکست دهد، با این حال به اعتقاد شنهن چنین اقدامی باعث خلق سیستم‌های متفاوتی می‌شود.

راجرز برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که بخش خودران آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا در حال توسعه یک پهپاد جنگنده مجهز به هوش مصنوعی است. هنوز اطلاعاتی زیادی پیرامون این پهپاد منتشر نشده و نمی‌دانیم این دستگاه از چه طراحی بهره می‌برد و یا اینکه مبارزه سال آینده به چه صورت انجام می‌شود. یکی از برتری‌های هوش مصنوعی نسبت به انسان، سرعت بالای تصمیم‌گیری است.

در فوریه سال جاری میلادی، ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد که رقیب نسل پنجم جت جنگنده «F-35 Lightning II Joint Strike Fighter» باید یک پهپاد جنگی باشد که از راه دور توسط انسان کنترل می‌شود اما خود قادر به مانور دادن است. به گفته ماسک، F-35 در این مبارزه شکست می‌خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

    ایلان ماسک اگر تو ایران بود نهایتا پراید خودران تولید می‌کرد اونم فقط تو کوچه های خلوت بشه از این تکنولوژی استفاده کرد ??

    • itachi
      itachi | ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

      هه هه نمکدون

مطالب پیشنهادی