ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فروش خودرو در آلمان علیرغم فعالیت خودروسازان نصف شد

با آنکه ماه گذشته میلادی تمامی نمایشگاه‌های خودرو در آلمان به شرایط عادی بازگشته و با رعایت تمام نکات بهداشتی به فعالیت خود ادامه داده‌اند، اما با این حال آمار نشان می‌دهد مشتریان هنوز تمایلی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۵

با آنکه ماه گذشته میلادی تمامی نمایشگاه‌های خودرو در آلمان به شرایط عادی بازگشته و با رعایت تمام نکات بهداشتی به فعالیت خود ادامه داده‌اند، اما با این حال آمار نشان می‌دهد مشتریان هنوز تمایلی برای ورود به بازار خودرو و خرید مدل‌های جدید ندارند.

بر این اساس در ماه می 168,148 هزار خودروی جدید در آلمان فروخته شده که از افت 50 درصدی حکایت دارد. با وجود این، در مقایسه با ماه آپریل وضعیت اندکی بهبود پیدا کرده، چرا که در آن مقطع میزان افت فروش برابر با 61 درصد بود.

آنطور که رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در آلمان گفته، بازگشایی نمایشگاه‌ها و نمایندگی‌های فروش «تقریبا هیچ اثر مثبتی بر میزان تقاضا نگذاشته و شرایط در بازار خودروهای سواری خیلی بد مانده است.» همچنین به گفته انجمن معامله‌کنندگان خودرو پکیج پیشنهادی هیچ کمکی به فروش مدل‌‌های جدیدی که در نمایندگی‌ها خوابیده‌اند، نکرده است. ارزش خودروهای موجود در نمایندگی‌ها چیزی در حدود 15 میلیارد یورو (17 میلیارد دلار) تخمین زده می‌شود.

میزان فروش خودرو در آلمان

از بین خودروسازان آلمانی، ب‌ام‌و با 62 درصد بیشترین کاهش فروش را تجربه کرده است. اوپل با 60، فولکس واگن با 52، آئودی با 46 و مرسدس بنز با 43 درصد افت در رتبه‌های بعدی قرار دارند. از میان برندهای خارجی هم داچیا با 63 درصد بالاترین افت را به نام خود ثبت کرده است. پس از این کمپانی رومانیایی، سئات با 61 و فورد با 57 درصد افت در جایگاه‌های دوم و سوم ایستاده‌اند.

شرکت تسلا که ماه آپریل خوبی را سپری کرده بود، در ماه می با 28 درصد افت فروش مواجه شده است.

اما برخلاف مواردی که برشمردیم، میزان فروش دو برند سوبارو و فیات با 13 درصد رشد همراه بوده است. آمار فروش مدل‌های تمام الکتریکی هم با 21 درصد رشد به 5,578 دستگاه رسیده که این رقم 3.3 درصد از کل بازار خودرو را شامل می‌شود. بد نیست بدانید در می 2019 سهم خودروهای تمام الکتریکی از بازار آلمان برابر با 1.4 درصد بود.

علاوه‌بر این آمار فروش مدل‌های هیبریدی شارژی با رشد دو برابری به 6,755 دستگاه رسیده است. این مدل‌ها اکنون 4 درصد از بازار را در اختیار دارند، رقمی که در مقایسه با سهم یک درصدی مدت مشابه سال قبل، رشد خوبی داشته است.

در ماه می اوضاع برای مدل‌های بنزینی و دیزلی اصلا مساعد نبوده و میزان فروش آنها به ترتیب 56 و 52 درصد کاهش پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

    سهام تسلا رکورد زد هر سهمش 940 دلار شده. هر کی سهام تسلا خریده کلی سود کرده ? ? ? ?

    • Mahyar
      Mahyar | ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

      خب به ماهایی که تو ایران زندگی میکنیم چه ربطی داره؟

      • آریا
        آریا | ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

        مگر فروش خودرو در آلمان برای شما که در ایران زندگی میگنی ربط داره؟
        نداره ولی با این حال این مقاله رو خوندی چون جزو اخبار و اطلاعات از دنیای اتومبیل هاست . کامنت من هم در همین مثل همینه

      • سونیا پارسی
        سونیا پارسی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

        از سوریه و لبنان و یمن و عراق و فلسطین هم به ما ربطی نداره

  • TT-SBURN
    TT-SBURN | ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

    اینجا قرعه کشی میذارن با مهلت پرداخت ۴۸ ساعت واسه یه مشت زباله ، اونم با تحویل شاااااید ۱ ساله ، اما آلمان ... ?? خدایا بسه دیییییییگه

مطالب پیشنهادی