ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

توییت‌های گمراه کننده در مورد ارتباط بین 5G و کرونا برچسب می‌خورند

توییتر از این پس به توییت‌هایی که 5G و شیوع ویروس کرونا را به هم ربط می‌دهند، برچسب «حقایق درباره کووید-۱۹» می‌زند که با کلیک روی آن، به صفحه‌ای با عنوان «5G باعث بروز ویروس ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

توییتر از این پس به توییت‌هایی که 5G و شیوع ویروس کرونا را به هم ربط می‌دهند، برچسب «حقایق درباره کووید-۱۹» می‌زند که با کلیک روی آن، به صفحه‌ای با عنوان «5G باعث بروز ویروس کرونا نمی‌شود» هدایت می‌شوید.

توییتر در بیانیه‌ای چنین حرکتی را تایید و اعلام کرده:

«ماه گذشته اعلام کردیم که برای ارائه اطلاعات بیشتر پیرامون توییت‌های گمراه‌کننده کووید-۱۹، برچسب‌ها و پیام‌های هشدار جدید معرفی می‌کنیم.»

توییتر

سخنگوی توییتر اضافه کرده که این شبکه اجتماعی تنها توییت‌هایی را حذف می‌کند که افراد را به اقدامات مضر دعوت می‌کند، اما چنین سیاستی برای توییت‌های حاوی اطلاعات ناقص یا مورد اختلاف اعمال نخواهد شد.

به نظر می‌رسد در برخی موارد این شبکه اجتماعی حساسیت زیادی به خرج می‌دهد و آن‌ها را برچسب‌گذاری می‌کند، حتی اگر یک توییت به صراحت نگفته باشد که شبکه 5G باعث بروز کرونا می‌شود. برای مثال یکی از توییت‌ها با محتوای «امروز حقایق پیرامون کرونا 5G را دریافت خواهم کرد» از سوی توییتر برچسب دریافت کرده است. در توییتر ده‌ها توییت با عبارت «5G Corona» به چشم می‌خورند که با چنین برچسبی همراه هستند.

سخنگوی این شبکه اجتماعی اعلام کرده:

«برچسب زدن یا قرارگیری هشدار در توییت تبدیل به یک فرایند تکراری و مداوم می‌شود.»

شاید این اقدام توییتر در ابتدا عجیب به نظر می‌رسد، اما اگر سری به دنیای واقعی بزنیم می‌بینیم که تئوری‌های توطئه زیادی پیرامون این موضوع که شبکه 5G موجب شیوع کرونا می‌شود، وجود دارد. برای مثال در بریتانیا شاهد آتش زدن دکل شبکه 5G بودیم یا دکل‌ها در کشور هلند مورد حمله گروهی از مردم قرار گرفتند.

در حال حاضر مدرکی مبنی بر ارتباط میان شبکه ارتباطی 5G و شیوع ویروس کرونا وجود ندارد. علاوه بر این، محققان به مدرکی که نشان دهد این شبکه سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کند، دست پیدا نکرده‌اند. در نهایت باید گفت کرونا در کشورهایی که شبکه 5G ندارد نیز شیوع پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی