ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دادگاه درخواست بازداشت وارث سامسونگ به اتهام فساد را رد کرد

چند روز پیش دادستان‌ها در کره جنوبی خواستار صدور حکم بازداشت برای «لی جائه-یونگ»، وارث سامسونگ شدند و حالا دادگاه سئول چنین درخواستی را رد کرده است. این اولین باری نیست که دادستان‌ها بدنبال بازداشت لی جائه-یونگ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

چند روز پیش دادستان‌ها در کره جنوبی خواستار صدور حکم بازداشت برای «لی جائه-یونگ»، وارث سامسونگ شدند و حالا دادگاه سئول چنین درخواستی را رد کرده است.

این اولین باری نیست که دادستان‌ها بدنبال بازداشت لی جائه-یونگ هستند، چرا که وی در گذشته نزدیک به یکسال در زندان بسر برد تا اینکه در فوریه ۲۰۱۸ آزاد شد. دادگاه مرکزی سئول درباره رد حکم بازداشت اعلام کرده:

«به نظر می‌رسد دادستان‌ها در تحقیقات خود به مقدار قابل توجهی مدارک دست پیدا کرده‌اند، اما درباره علت دستگیری کوتاهی کرده‌اند. با توجه به اهمیت پرونده، بهتر است که محاکمات و جلسات کافی برای مشخص شدن این موضوع که آیا مظنونین در این زمینه مسئولیت دارند و میزان درگیری آن‌ها چقدر است، برگزار شود.»

با وجود رد حکم بازداشت، پرونده علیه وارث سامسونگ هنوز در جریان است. این امکان وجود دارد که دادستان‌ها پس از جمع‌‌آوری مدارک بیشتر، دوباره خواستار صدور حکم دستگیری شوند یا اینکه بدون بازداشت، اتهامات را علیه لی جائه-یونگ مطرح کنند. دادستان‌ها تصمیم دادگاه را تاسف‌بار خوانده‌اند و خبر از ادامه تحقیقات خود داده‌اند.

سامسونگ

اتهامات مربوط به ادغام دو گروه تجاری سامسونگ، «Cheil Industries» و «Samsung C&T» در سال ۲۰۱۵ می‌شود. لی متهم به سوءاستفاده از این ادغام برای کنترل بیشتر سامسونگ شده است. لی جائه-یونگ در نهایت مدیریت این شرکت کره‌ای را برعهده می‌گیرد چرا که پدرش، «لی کان-هی» از سال ۲۰۱۴ به علت حمله قلبی دیگر قادر به مدیریت این شرکت عظیم نیست.

نزدیک به یک ماه پیش وارث سامسونگ در اقدامی غیرمنتظره و کم‌سابقه، در یک پیام تلویزیونی به علت حضور در یک پرونده فساد ملی عذرخواهی کرد و علاوه بر این موضوع، وعده داد که مدیریت سامسونگ را به فرزندانش واگذار نمی‌کند. تا به امروز مدیریت در این برند کره‌ای موروثی بوده اما لی جائه-یونگ قصد دارد این روند را تغییر دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی