ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوپو کار روی پردازنده سفارشی موبایل را تأیید کرد؛ جذب متخصصان از کوالکام و مدیاتک

اوپو رسما از برنامه‌‌های خود برای طراحی پردازنده سفارشی موبایل پرده برداری کرد. این شرکت با توجه به جنگ تجاری میان هواوی و آمریکا که نتایج زیان باری برای شرکت چینی در پی داشته، به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۵

اوپو رسما از برنامه‌‌های خود برای طراحی پردازنده سفارشی موبایل پرده برداری کرد. این شرکت با توجه به جنگ تجاری میان هواوی و آمریکا که نتایج زیان باری برای شرکت چینی در پی داشته، به فکر ساخت پردازنده سفارشی افتاده است.

«Liu Bo»، نایب رییس اوپو می‌گوید تولید تراشه سفارشی کار آسانی نیست، اما اوپو در این مسیر قدم برداشته و قصد دارد با توسعه تراشه سفارشی مقدمات رشد شرکت را در آینده فراهم کند.

اوپو به کمک تأمین کنندگان مطرح، طراحی و توسعه چیپ‌های سفارشی برای گوشی‌هایش را انجام خواهد داد. این شرکت در حال حاضر با همه بازیگران بزرگ صنعت تراشه از جمله کوالکام، مدیاتک و سامسونگ همکاری می‌کند. البته در حال حاضر شرکت‌هایی که اوپو قصد دارد به کمک آن‌ها چیپ سفارشی خود را بسازد تأیید نشده‌اند.

گزارشاتی که قبلاً منتشر شده‌اند، حاکی از آنند که اوپو چندین مدیر ارشد و مهندس را از مدیاتک برای کار روی چیپ سفارشی خود استخدام کرده است. مدیاتک دومین تراشه ساز بزرگ دنیاست و یکی از تأمین کنندگان اصلی اوپو به شمار می‌رود.

هواوی به خاطر تحریم‌های جدید آمریکا دیگر نمی‌تواند در همکاری با شرکت تایوانی TSMC تراشه‌های جدید سری کرین را بسازد و بدون گرفتن مجوز، حق کار کردن با شرکت‌هایی که از تجهیزات آمریکایی برای تولید تراشه استفاده می‌کنند را ندارد. اوپو این فرصت را غنیمت شمرده و به دنبال استخدام کارمندان برتر زیرمجموعه تراشه ساز هواوی یعنی HiSilicon است.

با اینکه تولید پردازنده سفارشی هزینه بر است، اوپو می‌تواند به کمک آن محصولاتش را از رقبا متمایز کرده و در صورت ادامه دار بودن جنگ تجاری آمریکا و چین، در زمینه تراشه مستقل شود. این شرکت دامنه محصولاتش را هم گسترش داده و اخیرا با رونمایی از «اوپو واچ» و «اوپو بند» به بازار پوشیدنی‌ها ورود کرد و به زودی اولین تلویزیون هوشمند خود را نیز معرفی می‌‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی