ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رکوردشکنی سهام آمازون، مایکروسافت و فیسبوک؛ رستاخیر پسا کرونا

شیوع کرونا ضربه سنگینی به اقتصاد جهانی زد و بازار بورس در کشورهای مختلف سقوط کرد. حالا پس از گذشت ماه‌ها، رونق در حال بازگشت به بازار سهام است و ارزش سهام شرکت‌های اپل، فیسبوک، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

شیوع کرونا ضربه سنگینی به اقتصاد جهانی زد و بازار بورس در کشورهای مختلف سقوط کرد. حالا پس از گذشت ماه‌ها، رونق در حال بازگشت به بازار سهام است و ارزش سهام شرکت‌های اپل، فیسبوک، آمازون و مایکروسافت به یک رکورد تاریخی دست پیدا کرده است.

ارزش سهام قدرتمندترین شرکت‌های فناوری جهان با وجود نرخ بالای بیکاری در ایالات متحده آمریکا، با رشد چشمگیری نسبت به دوران شیوع ویروس کرونا روبه‌رو شده است. ارزش سهام شرکت‌های فیسبوک، اپل و آمازون در روز سه شنبه افزایش ۳ درصدی را تجربه کرد و ارزش سهام مایکروسافت نیز با افزایش ۰.۸ درصدی مواجه شد. برای اولین بار شاخص «نزدک کامپوزیت» با افزایش ۰.۳ درصدی به بالای ۱۰ هزار رسید، البته شاخص S&P 500 با کاهش ۰.۸ درصدی مواجه شد.

هم اکنون مجموع ارزش این چهار شرکت مطرح نزدیک به ۵ تریلیون دلار است و غیر از فیسبوک، سایر آن‌ها ارزشی بیش از ۱ تریلیون دلار دارند. ارزش شرکت اپل که چند روز پیش سهام آن به یک رکورد تاریخی دست پیدا کرد، در حال نزدیک شدن به ۱.۵ تریلیون دلار است.

مایکروسافت

شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت تنها شرکت حاضر در لیست ۵ برند مطرح دنیای فناوری است که هنوز به بالاترین رکورد خود در بازار سهام دست پیدا نکرده. بالاترین قیمت سهام این کمپانی، ۱۵۲۴.۸۷ دلار در تاریخ ۳۰ بهمن به ثبت رسید و هم اکنون سهام آن با ۵ درصد قیمت پایین‌تر در بازار معامله می‌شود.

با انتشار جدیدترین گزارش از میزان بیکاری در ایالات متحده آمریکا، نگرانی‌های اقتصاددانان کمی کاهش پیدا کرد، با این حال همچنان وضعیت کار در این کشور ناعادلانه است. در حالی که نرخ بیکاری برای افراد سفیدپوست کاهشی ۲ درصدی داشته، شمار کمی از افراد سیاه‌پوست در این کشور شغل خود را در ماه مه از دست داده‌اند.

در حالی که هنوز بسیاری از مردم خانه‌نشین هستند و احتمال شیوع موج دوم ویروس کرونا وجود دارد، کمپانی‌های مطرح در حوزه فناوری به علت ارائه خدمات برای دورکاری کارکنان بسیاری از شرکت‌ها، وضعیت مناسبی در بازار دارند. علاوه بر این، با شروع قرنطینه بسیاری از مردم برای انجام کارها و همچنین روابط اجتماعی خود به پلتفرم‌های فناوری وابسته شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی